پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

فردی که خودش را در شبکه‌های اجتماعی دکتر پوست معرفی و از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

سلامت نیوز: فردی که خودش را در شبکه‌های اجتماعی دکتر پوست معرفی و از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، تحقیق از این متهم در حالی ادامه دارد که دو پرونده دیگر که مربوط به جرائمی در شبکه‌های اجتماعی است، از سوی پلیس فتا در حال پیگیری است.  سرهنگ ‌علی کریمی‌، رئیس‌پلیس فتای انتظامی استان کرمانشاه، از دستگیری دکتر پوست و مو قلابی که با نام یکی از پزشکان ایتژن استان اقدام به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ارائه مشاوره می‌کرد، خبر داد و گفت: خانم دکتری شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با سوءاستفاده از عنوان و تصاویر پروفایل شخصی وی خود را پزشک پوست و مو معرفی کرده و از مردم می‌خواهد مشکلات و بیماری‌های پوستی خود را مطرح کنند تا وی به آنها مشاوره دهد. این مقام انتظامی درادامه تصریح کرد: مأموران با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده، فردی را در این زمینه شناسایی و پس از اخذ مجوز از مقام قضائی، او را دستگیر کردند و تجهیزات دیجیتال وی به آزمایشگاه ادله پلیس منتقل شد. وی درادامه ضمن بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرمش اقرار کرده است، گفت: از کاربران شبکه‌های اجتماعی تقاضا داریم به هیچ‌وجه به افرادی که نمی‌شناسند اعتماد نکنند، زیرا در فضای مجازی هرکسی می‌تواند خود را شخصی دیگر معرفی کند. 

درهمین‌حال رئیس‌پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی و تهدید به انتشار تصاویر زن جوان در فضای سایبری خبر داد. سرهنگ جواد جهانشیری گفت: این زن در شکایتش بیان کرد مدتی است فردی ناشناس با ارسال مطالبی خارج از شئونات و تهدید به انتشار تصاویر مزاحمم می‌شود و اسباب ناراحتی و سوءظن همسرم را نسبت به من فراهم کرده است و اکنون باج می‌خواهد. 

سرهنگ جهانشیری تصریح‌ کرد: با توجه به اظهارات شاکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. در بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی کارشناسان فتا چهار نفر شناسایی و دستگیر شدند که یک نفر از این متهمان که زمان دستگیری مصادف با شب دامادی‌اش بود ضمن اظهار بی‌اطلاعی از موضوع، گفت من به اتفاق خواهرزاده‌ام، دوست ١٤ساله او و پسر ١٧ساله دیگری که بچه محلمان بود، با یك راننده پراید مسافر‌کش در پی وصول طلب دوست خود به مکانی که وی نشانی داده بود رفتیم تا طلبش را وصول کنیم تا او تحت عنوان قرض مبلغی را برای خرید انگشتر به من نشان داد و اصلا از ماجرای باج‌گیری خبر ندارم.  رئیس‌پلیس فتای استان خراسان‌رضوی گفت: کارشناسان پس از بررسی‌های لازم موفق به شناسایی و دستگیری متهم اصلی به نام یونس شدند.

یونس ٢٨ساله با دیدن شواهد موجود ضمن اعتراف به جرم، پرده از راز خود برداشت و گفت همسرم را بسیار دوست داشتم تا اینکه دوست شاکی با تأثیر روی وی باعث جدایی من از همسرم شد و من برای تلافی، عکس‌های شاکی را از داخل گوشی همسرم برداشتم و با ایجاد مزاحمت برای وی و تهدید به انتشار عکس‌های شاکی، قصد مزاحمت و اخاذی داشتم و برای اینکه من را نشناسد یکی از دوستان قدیمی‌ام را فریب دادم و به بهانه وصول طلبم به مکان مورد نظر برای دریافت باج فرستادم.  سرهنگ جهانشیری درادامه این پرونده اظهار کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای اخذ تصمیم نهایی به مرجع قضائی معرفی شدند.  در سومین پرونده فردی که با دسترسی و هک شبکه‌های اجتماعی از کاربران، کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. سرهنگ کاکوان، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ دراین‌باره توضیح داد: پیامی در محیط شبکه‌های اجتماعی از طرف یکی از آشنایان برای شاکی این پرونده ارسال شد و آن شخص با ارائه شماره کارت درخواست مبلغی وجه نقد به صورت امانی کرد. شاکی نیز بدون بررسی دقیق‌تر در چهار مرحله مبالغی را به صورت اینترنتی به شماره‌حساب ارسالی واریز کرد، ولی بعدا متوجه شد اکانت دوستش به وسیله فردی ناشناس هک شده و وجوه واریزی به حساب شخص دیگری رفته است.   این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی و دستور مرجع محترم قضائی به اداره پلیس احضار‌ شد. او در ابتدا ارتکاب جرم را انکار کرد ولی با وجود ادله کافی پرونده متهم تحویل مرجع قضائی ذی‌صلاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha