پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 200982

مطالعات محققان نشان می دهد، ورزشکاران حرفه ای بیش از سایرین در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند.

ورزشکاران بیشتر بیمار می شوند

سلامت نیوز: مطالعات محققان نشان می دهد، ورزشکاران حرفه ای بیش از سایرین در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ورزشکاران حرفه ای نیز همانند سایر مردم باید مراقب سلامتی خود باشند یا حتی می توان گفت، آنها در زمانی که دچار کمبود خواب یا خستگی می شوند باید بیش از سایرین مراقب خود باشند زیرا بیش از عامه مردم در معرض ابتلا به انواع بیماری ها هستند.

مطالعات محققان دانشگاه «پرتوریا» در آفریقای جنوبی نشان می دهد، ورزشکاران حرفه ای که در تمرینات سخت، فعالیت های بدنی طولانی و همینطور مسابقات شرکت می کنند، از سیستم ایمنی متفاوتی نسبت به سایرین برخوردارند که آنها را بیش از افرادی که ورزش نمی کنند در معرض ابتلا به بیماری قرار می دهد.

«Martin Schwellnus» از محققان این مطالعه می گوید : ورزشکاران حرفه ای که در مسابقات یا تمرینات طولانی مدت شرکت می کنند به همان نسبت ابتلا به انواع بیماری ها در آنها افزایش پیدا می کند. این مطالعه، تصویری کاملا متفاوت از آنچه که در ذهن عامه مردم نسبت به ورزشکاران وجود دارد را پیش روی ما قرار داده است.

ورزش روزانه و در حد معمول می تواند برای دوری از بیماری ها یا کاهش ابتلا به سرماخوردگی مفید باشد و سلول های ایمنی بدن را افزایش دهد اما در ورزشکاران حرفه ای این فرآیند کاملا برعکس بوده و فعالیت های بدنی طولانی و سخت باعث افزایش فشار خون شده و در کوتاه مدت می تواند تضعیف سیستم ایمنی بدن و ابتلا به انواع بیماری ها را به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha