آمارها نشان می‌دهد پس از انقلاب اسلامی ایران بیشترین تولد در سال 65 و كمترین تولد در سال 79 رخ داده است.

سال 65 دارای بیشترین نرخ تولد و سال 79 كمترین تولد

دكتر محمد اسلامی رییس اداره جمعیت و تنظیم خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این خبر، گفت: ركورد بیشترین میزان تولد با 2 میلیون و 256 هزار نوزاد متعلق به سال 65 و كمترین تولد نیز با یك میلیون و 95 هزار نوزاد متعلق به سال 79 است.

وی با اشاره به این كه بررسی‌ها در سال 88 نشان داد در تمام استان‌های كشور رشد جمعیت مثبت بوده و در هیچ استانی مرگ و میر از موالید پیشی نگرفته است، افزود: در سال 88 یك میلیون و 348 هزار تولد و در سال 87 یك میلیون و 300 هزار تولد ثبت شد كه نشان دهنده سیر صعودی موالید در كشور است.

اسلامی ادامه داد: به طور كل از سال 65 در كشور با كم شدن تدریجی تولدها مواجه هستیم و این سیر نزولی تا سال 82 ادامه داشت كه از این سال به بعد با افزایش میزان تولدها روبرو هستیم.

وی افزود: هم اكنون اختلاف چشمگیری بین دختر یا پسر بودن نوزادان وجود ندارد و تعداد آنها مساوی است.

به گزارش ایسنا، رییس اداره جمعیت و تنظیم خانواده با اعلام اینكه منابع دسترسی به آمار درخصوص میزان تولد، مرگ، ازدواج و طلاق سازمان ثبت احوال و نتایج سرشماری‌های مركز آمار ایران می‌باشد گفت: پیش از این سرشماری‌ها هر 10 سال یكبار انجام می‌شد كه پس از سرشماری سال 85 مقرر شد هر 5 سال یكبار سرشماری صورت گیرد و وزارت بهداشت در نظر دارد تا با همكاری مركز آمار ایران برخی سئوالاتی را كه می‌تواند نتایج سرشماری درخصوص جمعیت، تولد و مرگ و میرها را دقیق‌تر كند در پرسش‌نامه‌های سرشماری سال 90 بگنجاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha