رییس انجمن نفرولوژی ایران، نسبت به واگذاری بخش‌های دیالیز به افراد غیرمتخصص انتقاد کرد.

انتقاد رییس انجمن نفرولوژی از واگذاری بخش‌های دیالیز به بخش خصوصی

سلامت نیوز:رییس انجمن نفرولوژی ایران، نسبت به واگذاری بخش‌های دیالیز به افراد غیرمتخصص انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدرضاگنجی  در این خصوص اظهار کرد: ما با واگذاری بخش‌های دیالیز به بخش خصوصی و کم شدن بار مالی و هزینه‌های آن از دوش وزارت بهداشت موافق هستیم. در این خصوص  چندین جلسه با معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار کردیم و قرار شد با انجمن نفرولوژی هماهنگ شود. طی چندین نامه نیز درباره کیفیت کار، نحوه نظارت بر آن و ... توضیحات لازم را ارائه دادیم ولی متاسفانه توجهی به آن نشده است. 

وی ادامه داد: ما شرکت‌هایی را به وزارت بهداشت پیشنهاد کردیم که سابقه فعالیت در این زمینه را داشته‌اند، اما متاسفانه کسانی برنده این واگذاری شده‌اند که شخص حقوقی هستند و سابقه‌ای در این زمینه ندارند. در حالی که شرکت‌های بزرگ حاضر بودند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

گنجی در ادامه با اشاره به امکان واگذاری 1000 دستگاه دیالیز به برخی افراد خاص در تهران به واسطه این مناقصه، اظهار کرد: ما در مراکز دانشگاهی به هیچ وجه حاضر نیستیم بخش‌های دیالیز را به این افراد واگذار کنیم؛ چرا که از نظر علمی و اخلاقی و عرفی و اجتماعی، شرایط پذیرفتن این بخش‌ها را ندارند. حتی در بیمارستان‌های دولتی نیز لازم نیست این افراد وارد کار شوند. انجمن نفرولوژی اعلام کرده‌است که طبق  نظر کارشناسی خود وزارت بهداشت، فقط مراکز جدید دیالیز به بخش خصوصی، آن هم با شرایط خاص سپرده شوند. یکی از این شرایط، داشتن سابقه فعالیت در این زمینه است نه ورود افرادی که می‌خواهند از این قضیه سود برند.

رییس انجمن نفرولوژوی تاکید کرد: ما با این قضیه مخالفیم و مطمئن هستیم مهم‌ترین قضیه خدمات دادن به بیماران است و باید کیفیت را بالا بریم. واگذاری به این افراد خلاف این قضیه است و درست نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha