وزیر بهداشت با انتقاد از نظارت نه چندان مناسب بر سلامت آب‌های معدنی و بطری شده، گفت: در این راستا حتما باید PMS داشته باشیم كه دستور لازم برای آزمایش PMS (آزمایش آب‌های معدنی موجود در بازار مصرف) آب‌های معدنی را داده‌ام.

وزیر بهداشت دستور آزمایش PMS آب‌های معدنی را صادر كرد
به گزارش سلامت نیوز دكتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه شصت و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به این كه نوبت سوم واكسیناسیون هپاتیت B از امروز آغاز و تا 15 روز دیگر ادامه دارد، توصیه كرد تا با توجه به این كه امسال آخرین سال اجرای واكسیناسیون صفر تا 20 ساله‌هاست، آن دسته از افرادی كه در سال گذشته واكسینه نشده‌اند، امسال از این فرصت استفاده كنند.

وی اعلام كرد: تاكنون حدود 90 درصد از افراد صفر تا 20 سال واكسن هپاتیت B را دریافت كرده‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به تولید واكسن در داخل كشور خاطرنشان كرد: 10 نمونه از واكسن‌ها از جمله هپاتیت B و «ب س ژ» در كشور و در انستیتو پاستور تولید می‌شود.

به گفته وی، واكسن‌های هپاتیت B كنونی مورد تایید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت است.

دستجردی در این باره كه تعرفه‌های درمانی كنونی پاسخگوی هزینه‌های بیمارستانی است به ایسنا گفت: علی‌رغم این كه تعرفه‌های درمانی باید واقعی شود، اما متاسفانه در حال حاضر این گونه نیست، لذا تلاش می‌كنیم تا با كمك وزارت رفاه به سمت واقعی كردن تعرفه‌ها پیش رویم، بنابراین تا زمانی كه تعرفه‌ها واقعی نشوند، پاسخگوی هزینه‌ها نخواهند بود.

وی در مورد پذیرش بیماران اورژانسی در بیمارستان‌ها نیز یادآور شد: اغلب بیمارانی كه به بیمارستان‌ها مراجعه می‌كنند، اورژانسی هستند كه بر اساس قانون بیمارستان‌ها مكلفند در زمان بستری هیچ هزینه‌ای از این بیماران دریافت نكنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در صورتی كه بیماران اورژانسی در این زمینه با مشكل مواجه شدند، می‌توانند موضوع را به روابط عمومی یا معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت اطلاع دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح «پزشك خانواده‌ شهری» در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری نیز بیان كرد: ظرف یك سال این سه استان باید تحت پوشش نظام ارجاع قرار گیرند و سپس این طرح به سایر استان‌ها ارجاع داده شود.

وحید دستجردی خاطرنشان كرد: مطمئنیم با تلاش وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی، مشكل بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها به بهترین نحوه ممكن رفع خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ صادق محصولی ـ وزیر رفاه ـ نیز در جمع خبرنگاران ضمن یادآوری پرداخت 25 میلیارد ریال برای اجرای طرح پزشك خانواده در شهرهای 3 استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری گفت: 25 میلیارد ریال توسط سازمان بیمه‌ خدمات درمانی به حساب استان‌های مربوطه كه به صورت پایلوت طرح پزشك خانواده را اجرا خواهند كرد، واریز كرده‌ایم.

وی افزود: پزشك خانواده و نظام ارجاع یكی از محوری‌ترین مباحث در بحث سلامت جامعه است و در این راستا با همكاری خوبی كه با وزارت بهداشت و درمان صورت گرفت، تفاهم‌نامه‌ لازم برای پیاده كردن طرح پزشك خانواده در 3 استان به صورت پایلوت نهایی شد و درصدد اجرای آن هستیم.

وی گفت: وزارت رفاه آمادگی لازم برای اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها را دارد و هیچ مشكلی از نظر پیاده شدن این سیستم در جامعه وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha