نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که اخذ مالیات برای نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی می‌تواند از چاق شدن هزاران کودک و بزرگسال در انگلیس جلوگیری کند.

توصیه کارشناسان بهداشتی انگلیس برای پیشگیری از چاقی

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که اخذ مالیات برای نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی می‌تواند از چاق شدن هزاران کودک و بزرگسال در انگلیس جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان بهداشتی انگلیس معتقدند پیشنهاد اخذ مالیات برای نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی که قرار است از آوریل سال ۲۰۱۸ اعمال شود می‌تواند تاثیر چشمگیری بر نرخ چاقی و بهبود وضعیت سلامتی در این کشور داشته باشد.

در این مطالعه مشخص شد صنایع تولید کننده نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی می‌توانند به سه روش به پیشنهاد اخذ مالیات واکنش نشان دهند در واقع آنها ممکن است میزان مواد قندی مصرفی این نوشیدنی را کاهش دهند، قیمت این محصولات را بالا برند یا مصرف‌کنندگان را به استفاده از نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی کمتر تشویق کنند.

اجرایی شدن هر یک از این روش‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش میزان چاقی، دیابت و پوسیدگی دندان داشته باشد.

به گزارش ایندیپندنت، در این مطالعه در انگلیس مشخص شد کاهش ۳۰ درصدی در مواد قندی موجود در این نوشیدنی‌ها و کاهش ۱۵ درصدی مصرف این نوشیدنی‌ها می‌تواند از ابتلای ۱۴۴ هزار کودک و فرد بزرگسال به چاقی جلوگیری کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha