یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 201102

یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور در سروستان قرار دارد؛ دریاچه شور مهارلو که در نزدیکی روستای مهارلو واقع شده است.

در این منطقه زیبا مراقب فلامینگوها باشید!

سلامت نیوز:یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور در سروستان قرار دارد؛ دریاچه شور مهارلو که در نزدیکی روستای مهارلو واقع شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرستان سروستان استان فارس با حدود چهل و دو هزار نفر جمعیت دارای جاذبه های گردشگری زیبا و تاریخی است که در فصل زمستان می تواند یکی از مقاصد چشمنواز  برای گردشگران استان فارس به شمار بیاید.
جذاب ترین مناطق گردشگری سروستان، روستاهای مهارلو، بکت، کمال آباد، برمشور، قنبری، هزاردره، انجیرک و سیف آباد است که دیدن مناظر طبیعی و بکر و زیبای آن خالی از لطف نیست.


دریاچه نمک مهارلو
یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور در این شهرستان قرار دارد؛ دریاچه شور مهارلو که در نزدیکی روستای مهارلو واقع شده است و دارای گونه های جانوری متنوعی است. مهمترین گونه پرنده این دریاچه فلامینگو است. تنجه، اردک سرسبز، مرغابی، آبچلیک، چوکا و آنقوت به عنوان دیگر پرندگان دریاچه مهارلو هستند.


متاسفانه در سال نود به دلیل خشکسالی گسترده بخش زیادی از آب این دریاچه خشک شد که از میان صد تا صد و پنجاه هزار قطعه فلامینگو ، تنها پنج هزار از آن ها باقی مانده است.در بخش هایی از دریاچه رنگ خاک ساحل آن به رنگ قرمز تبدیل شده که میتواند خطر بزرگی برای جانوران ساکن آن به وجود بیاورد.
بنابراین بسیار لازم و ضروری است که در این منطقه مسائل محیط زیستی به شدت به وسیله مسافران رعایت شود.


یکی از معدود آثار آجری به جا مانده از دوران ساسانیان
مهمترین اثر تاریخی سروستان ، کاخ ساسان ، مربوط به دوران بهرام گور ساسانی است که یکی از قدیمی ترین بناهای آجری کشور به شمار می رود.

 
تنها کاری که به وسیله مسئولان میراث فرهنگی در این مکان تاریخی انجام شده ، نورپردازی بسیار زیبا در شب ،‌روی دیوارهای به جا مانده از مجموعه کاخ ساسان است. بنابراین توصیه می شود برای دیدن این مجموعه زیبا و تاریخی ، حتما آب و مواد خوراکی با خود به همراه داشته باشید . چراکه فاصله تا محلی برای نوشیدن آب از این کاخ پنج کیلومتر است.

 

دره معروف به تنگ غنیبی سروستان
دره ای در ۱۴ کیلومتری شمال غربی سروستان که راه پر و پیچ و خم زیبایی دارد و سروستان را به خرمه متصل می کند. سر تا سر مسیر پر از درختان بادام و پسته کوهی است. چشمه های متعددی نیز در این منطقه جوشان هستند که از آن جمله می توان از چشمه سرخی، چشمه لاپسی، چشمه جاشیری و … نام برد. گفته می شود در گذشته این دره  زیست بوم آهو و کبک نیز بوده است.



انجیرک سروستان
 
انجیرک سروستان ، در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی و در دامنه کوهی مشرف به دو رودخانه خشک است. در بستر این رودخانه درختان سر سبز و خرم وجود دارد که بیشتر بادام کوهی است. درختهای توت و انجیر نیز در این منطقه یافت می شود. در این محل چهار دیواری مشخصی وجود دارد با استخری به گنجایش تقریبی بیش از ۴۰ متر مکعب و بالاتر از سطح زمین ساخته شده است. آبی زلال و شفاف نیز زیر زمین می جوشد که به آب حمامی نیز مشهور است. 

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha