یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 201103

رئیس اداره محیط زیست پلدختر از واژگونی یک دستگاه تریلر حامل نفت سیاه در محور پلدختر - اندیمشک خبر داد.

تکرار حادثه برای نفت‌کش‌ها در پلدختر

سلامت نیوز: رئیس اداره محیط زیست پلدختر از واژگونی یک دستگاه تریلر حامل نفت سیاه در محور پلدختر - اندیمشک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،امیر رضا محمدی نژاد  اظهار داشت: بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر کشنده حامل نفت کوره یا نفت سیاه در جاده پلدختر - اندیمشک محیط زیست منطقه آلوده شد.


وی بیان داشت: یک دستگاه تریلر کشنده ولوو به رانندگی «عبدالرحیم جباری» که از پلدختر به سمت اندیمشک در حرکت بود در جنوب روستای «پاعلم» واژگون شد.
رئیس اداره محیط زیست پلدختر افزود: در این حادثه رانندگی ۲۴ هزار لیتر محموله نفت کوره وارد زمین های کشاورزی و خاک منطقه شد که این مسئله موجب آلودگی محیط زیست منطقه شد.


محمدی نژاد گفت: ماموران محیط زیست به منطقه برای تعیین خسارت وارده به محیط زیست  اعزام شدند.
وی افزود: علت این حادثه رانندگی بیرون زدن چرخ جلو تریلر کشنده ولوو اعلام شده است.

بنابر این گزارش تریلرهای حامل مواد نفتی و سوخت سالهاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تاکنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به وجود آورده است.


انتقادات مسئولان امر و به ویژه فعالان محیط زیست در زمینه خسارات جدی این تریلرها به محیط زیست منطقه از یک سو و نگرانی متولیان امر در زمینه خسارات به زیرساختهای ارتباطی و جاده ای از سوی دیگر از تردد این تانکرها معضلی ساخته که مسئولان برای رفع آن «کاسه چه کنم» در دست گرفته اند.


این در حالیست که مطابق برخی آمارها روزانه نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی از محورهای جنوبی لرستان تردد می کنند که این رقم در طول ماه و سال به رقم چشمگیری می رسد که اگر تعداد حوادث مربوط به این تانکرها را هم بخواهیم محاسبه کنیم متاسفانه به اعداد قابل تاملی خواهیم رسید که نتیجه آن خسارت جدی به محیط زیست و زیرساختهای منطقه است.


وضعیت فعالیت این تانکرها به گونه ای است که حتی مسئولان شهرستان پلدختر برای ترمیم زیرساختهای جاده ای و خسارت ناشی از تردد این ماشین ها خواستار اخذ عوارض از این تریلرها شده اند، موضوعی که هنوز محقق نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha