عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سرانه مدارس توزیع نشده است، گفت: مصادیق بسیاری در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان به دلیل خرابی سیستم شوفاژ‌ها، کلاس‌های درس سردی دارند.

کلاس‌های سرد برخی مدارس به دلیل خرابی شوفاژها

سلامت نیوز:عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سرانه مدارس توزیع نشده است، گفت: مصادیق بسیاری در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان به دلیل خرابی سیستم شوفاژ‌ها، کلاس‌های درس سردی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به عدم پرداخت سرانه مدارس، اظهار داشت: متاسفانه این امر موجب شده است که مدیران مدارس با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوند.

وی ادامه داد: امروزه مشاهده می‌‌شود به دلیل مشکلات مالی که آموزش و پرورش دارد، مدیران مدارس به چشم «عاملین تأمین مالی» دیده می‌شوند و باید این معضل و چالش هر چه سریع‌تر رفع شود.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه سرانه مدارس بیشتر خرج هزینه‌های آب، برق، گاز و مواد مصرفی می‌‌شود، تصریح کرد: مصادیق بسیاری در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان به دلیل خرابی سیستم شوفاژ‌ها، کلاس‌های درس سردی دارند و این معضل روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بعضی از مدیران مدارس برای هزینه‌های مدرسه به ناچار به خانواده‌ها پناه آورده‌اند و به اولیای دانش‌آموزان نامه ارسال می‌کنند و انتظار این است که این وضعیت هر چه سریعتر سامان پیدا کند و مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی دیر پرداخت شدن سرانه مدارس باشد، تصریح کرد: جلسات و نشست‌هایی در این خصوص در کمیسیون آموزش مجلس و با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزار شده است و آنها اظهار می‌کنند که خزانه دولت باید سرانه مدارس را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

حجت الاسلام سلیمی افزود: وزیر آموزش و پرورش قبل از انتخابش در مجلس عنوان می‌کرد که «دولت به من قول داده است برخی کاستی‌ها را جبران می‌کند» و اکنون نمی‌دانیم چگونه می‌خواهند جبران کنند و با این شرایط دورنمای خوبی در نظام تعلیم و تربیت مشاهده نمی‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha