یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 201123

خورش آلو اسفناج یکی از غذاهای پرخاصیت است که مخصوصا برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند بسیار مفید است. این خورش به دلیل دارا بودن مقدار زیادی اسفناج باعث تقویت چشم می‌شود.

خورش آلو اسفناج غذایی مقوی

سلامت نیوز: خورش آلو اسفناج یکی از غذاهای پرخاصیت است که مخصوصا برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند بسیار مفید است. این خورش به دلیل دارا بودن مقدار زیادی اسفناج باعث تقویت چشم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان ، اسفناج خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و دارای مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین سی و ‌ای است. همچنین این سبزی پر خاصیت منبعی غنی از فولیک‌اسید و آهن است و به همین دلیل برای خانم‌های باردار غذای بسیار مناسبی است.

برای اینکه بتوانیم از تمام مواد مفید موجود در اسفناج استفاده کنیم توجه داشته باشید آب حاصل از پختن اسفناج را دور نریزید زیرا دارای مقدار زیادی منیزیم است. برای تهیه این غذا باید نیم‌کیلو گوشت گوسفند تهیه کنید، 700 گرم تا یک کیلو اسفناج شسته و ساتوری شده لازم دارید، حدود 200 گرم آلوی برقانی داشته باشید، پیاز داغ و نمک و فلفل نیز مانند همه خورش‌ها در این خورش نیز لازم است.

ابتدا گوشت‌ها را با پیازداغ تفت داده و میگذاریم نیم پز شود. سپس اسفناج را خوب شسته و ساتوری می‌کنیم. توجه داشته باشید اسفناج سبزی است که برای شستن نیاز به زمان زیادی دارد و بهتر است چند ساعت در آب بماند تا گل آن حسابی گرفته شود. سپس در یک ماهیتابه پیاز داغ و سیر داغ را درست می‌کنید و اسفناج را در آن تفت می‌دهید. کمی که اسفناج تفت خورد آن را به گوشت‌ها اضافه می‌کنید و می‌گذارید حدود دو تا سه ساعت خورش جا بیفتد و روغن بیندازد. اگر گوشتی که استفاده می‌کنید گوساله باشد برای پخت آن زمان بیشتری نیاز دارید و از آنجا که اگر اسفناج بیش از حد پخته شود ویتامینش از بین می‌رود بهتر است پیش از اضافه کردن اسفناج از پختن گوشت یا دست‌کم له شدن آن با دست مطمئن شویم سپس اسفناج را به آن اضافه کنیم.

زمانی که دو تا سه ساعت خورش جوشید و گوشت کاملا پخته شد آلوهای برقانی را به خورش اضافه می‌کنید. تعداد آلو‌ها به ذائقه خودتان بستگی دارد و ترشی و شیرینی آلویی که انتخاب می‌کنید نیز همین‌طور. از زمانی که آلوها را اضافه می‌کنید تا وقتی اجاق را خاموش می‌کنید یک ربع نباید بیشتر طول بکشد زیرا آلوها له می‌شود. این خورش را با برنج میل کنید و همراه با آن دوغ یا ماست نخورید زیرا لبنیات در جذب آهن و فولیک اسید اختلال ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha