محققان دریافتند: انجام پیوسته فعالیت‌های بدنی تجویز شده باعث کاهش درد و افزایش قدرت ماهیچه‌ها در افراد دارای آرتروز می‌شود. این بیماران اگر بعد از اتمام درمان، تمرینات فیزیوتراپی ر ا ادامه دهند درد کمتری خواهند داشت.

انجام تمرینات ورزشی باعث کاهش درد آرتروز می‌شود
طبق یک پژوهش هلندی هنگامی که بیماران دارای آرتروز زانو مفصل ران (OA )،توصیه‌های پزشکشان مبنی بر ادامه فعالیت‌های ورزشی کلی نظیر پیاده‌روی و یا یک زندگی با فعالیت‌های بدنی خوب را ادامه دهند موجب تقویت قدرت ماهیچه‌های آنها و افزایش دامنه حرکت و ابراز درد کمتر در آنها می‌شود. فعالیت‌های بدنی باعث تقویت اثرات درازمدت درمان تحت نظر قبلی آنها می‌شود.

تیم تحقیقاتی با مدیریت مارتیژن فیسترز از دانشگاه پزشکی اوترشت هلند و موسسه تحقیقاتی سلامت هلند با بررسی 150 بیمار دارای آرتروز زانو مفصل ران (OA) برای 5 سال بر روی چگونگی بهبود این بیماران بعد از درمان‌های انجام شده مطالعه کردند.

یافته‌ها حاکی از آن است که هرچه میزان فعالیت بیشتر شود، درد کاهش یافته و همچنین عملکرد بدنی آنها نیز تقویت می‌شود. اما مشکل اصلی آن است که هرچه زمان بیشتری سپری شود، ادامه فعالیت‌های بدنی آنها در خانه کاهش می‌یابد.

نتایج نشان می‌دهد که تنها 44 درصد از بیماران فعالیت‌های قدرتی را تا 15 ماه بعد و فقط 30 درصد از آنها فعالیت‌ها را تا 60 ماه بعد ادامه می‌دهند.

نتایج این بررسی در مجله«Arhirits care and research » به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha