مالزی روز یکشنبه ابتلای یک مرد 67 ساله به زیکا را تایید کرد و تعداد افراد ابتلا به این ویروس در این کشور جنوب شرق آسیا به هشت نفر رسید.

تعداد مبتلایان به زیکا در مالزی به هشت نفر رسید

سلامت نیوز:مالزی روز یکشنبه ابتلای یک مرد 67 ساله به زیکا را تایید کرد و تعداد افراد ابتلا به این ویروس در این کشور جنوب شرق آسیا به هشت نفر رسید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، وزارت بهداشت مالزی در بیانیه ای، اعلام کرد آزمایش دنگی این مرد که برای درمان تب، سرگیجه و ... به بیمارستان مراجعه کرده بود، منفی از آب درآمد، اما موسسه تحقیقات پزشکی ابتلای این فرد 67 ساله را به زیکا تایید کرد.


به نوشته نیواستریت تایمز، وی طی 2 هفته پیش از مثبت اعلام شدن ابتلایش به زیکا در کوالالامپور، شاه عالم و پراک رفت و آمد داشته است.
نمونه خون خانواده بیمار نیز برای آزمایش و مشخص شدن ابتلا به ویروس دریافت شده است.
نخستین فرد مبتلا به زیکا در مالزی یک زن 58 ساله در کلنگ ایالت سلانگور بود. آزمایش هایش وی یک هفته پس از بازگشت از سنگاپور ابتلایش به زیکا را در ماه اوت سال جاری اثبات کرد.


یک مرد مبتلا به زیکا نیز ماه سپتامبر در ایالت صباح مالزی براثر عفونت و عوارض بیماری قلبی درگذشت.
سازمان بهداشت جهانی حدود یک ماه پیش اعلام کرد وضعیت اضطراری ناشی از خطر انتشار ویروس زیکا در جهان پایان یافته است، اما این ویروس کاملا ریشه کن نخواهد شد.
عفونت ناشی از زیکا باعث نارسایی مغزی موسوم به میکروسفالی در نوزادان می شود. این نقص باعث می شود نوزادان با سر کوچک متولد شوند و رشد مغزی آنها محدود شود.
این ویروس که بیشتر از طریق پشه منتقل می شود در موارد بسیار اندک باعث مرگ شده و تصور می شود از هر پنج فرد آلوده به ویروس فقط یک نفر بیمار شود. علائم بیماری تب، حساسیت پوستی و درد مفاصل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha