معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: یكی از پیشنهادهای مطرح در برنامه توسعه پنجم تجمیع تمام بیمه‌های پایه سلامت در كشور در یك صندوق و بازگشت مدیریت آن به وزارت بهداشت است كه امیدواریم به تصویب نهایی مجلس برسد.

پیشنهاد بازگشت بیمه‌های پایه سلامت به وزارت بهداشت در برنامه پنجم
رمضان محسن پور در گفت‌وگو با فارس،افزود: نمایندگان عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس بعد از دریافت لایحه برنامه توسعه پنجم از سوی دولت به اتفاق ‌آراء پیشنهادهای تكمیلی متعددی را بر آن اضافه كردند و اصرار دارند كه این تغییرات در كمیسیون تلفیق برنامه و صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

وی گفت: یكی از مهمترین این تغییرات تجمیع تمام بیمه‌های پایه سلامت كشور در یك صندوق و مدیریت واحد آن است و پیشنهاد شده است كه مدیریت این صندوق برای رسیدن به یك مدیریت واحد و پاسخگو در حوزه سلامت مردم، ترجیحاً وزارت بهداشت باشد.

معاون وزیر بهداشت افزود: یكی دیگر از پیشنهادهای مطرح در قانون برنامه توسعه پنجم اصلاح روند تعرفه‌گذاری خدمات تشخیصی و درمانی است كه پیشنهاد شده تعرفه‌گذاری برای تمام بخش‌های دولتی و غیر دولتی در اختیار دولت باشد.

وی اضافه كرد: نمایندگان عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با تأكید بر غیر واقعی بودن سرانه درمان و پایین بودن سهم دولت در سرانه درمان ایرانیان پیشنهاد افزایش سهم دولت در سرانه درمان را ارائه كردند و معتقدند كه پایین بودن سهم دولت و سرانه درمان مهمترین عامل افزایش پرداخت از جیب مردم برای سلامت و مطالبات معوقه مراكز درمانی از بیمه‌هاست كه باید از طریق دولت جبران شود.

محسن پور گفت: در این قانون همچنین بر اجرا و تكمیل طرح پزشك خانواده در سراسر كشور طی برنامه توسعه پنجم،همچنین هیئت امنایی شدن بیمارستان‌های دولتی تأكید شده و در مجموع اگر این موارد به تصویب مجلس برسد و اجرایی شود، از یك طرف منابع درآمدی درحوزه سلامت افزایش قابل قبولی پیدا خواهد كرد و از طرف دیگر وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم می‌تواند با در اختیار داشتن اختیارات كافی در این زمینه پاسخگو باشد.

معاون وزیر بهداشت افزود: بندهای 21 تا 49 قانون برنامه توسعه به موضوع سلامت اشاره دارند و مباحث مختلف دیگری از جمله دریافت مالیات سلامت از مراكزی كه آلودگی زیست محیطی اعم از آلودگی آب، هوا و خاك ایجاد می‌كنند یا عامل بروز مخاطرات سلامت مانند تصادفات یا مواد غذایی مضر سلامت هستند، مالیات سلامت بپردازند كه جزئیات آن باید بعد از تصویب مجلس مورد بحث و بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha