بیمارستان فرقانی قم در 9 طبقه و هزینه یک هزار و 700 میلیارد ریال با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

افتتاح بیمارستان فرقانی قم با حضور وزیر بهداشت

سلامت نیوز:   بیمارستان فرقانی قم در 9 طبقه و هزینه یک هزار و 700 میلیارد ریال با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، احداث این بیمارستان از سال 1375 آغاز شد که تا سال 1393 با وقفه روبرو بود و از مهرماه سال 93 بار دیگر عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفت. با افتتاح آن400 تخت به مجموع تخت های بیمارستانی قم اضافه می شود.


بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فرقانی با 350 تخت با متراژ 27 هزار مترمربع دارای بخش های اورژانس، جراحی، آی سی یو(مراقبت های ویژه)، ان آی سی یو(مراقبت های ویژه نوزادان)، جراحی زنان، داخلی زنان، جراحی مردان، داخلی مردان، اطفال و بخش های جانبی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و فضاهای پشتیبان است.


معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم نیز دراین رابطه گفت: این بیمارستان دارای 11 اتاق عمل و 20 تخت ICU است که چهار تخت آن مجهز به دستگاه دیالیز است، همچنین 18 تخت ویژه NICU در این بیمارستان قرار داده شده است.


علی اصغر اکرمی افزود: واحدهای پشتیبانی از جمله استریل مرکزی، شسشتوی البسه، آشپزخانه و موتورخانه از دیگر بخش های این بیمارستان است. از ابتدای ساخت این بیمارستان تاکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت و تجهیز این مرکز درمانی شده که 500 میلیارد ریال آن از طریق وام تامین شده است. برای تجهیز این بیمارستان از بهترین تجهیزات پزشکی به روز استفاده شده و در خصوص تامین نیروی انسانی بیمارستان فرقانی نیز بخشی از نیروها، تامین و بخشی دیگر با موافقت های صورت گرفته به زودی جذب می شوند.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha