وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: اگر موافق باشید بیمارستان جمکران با عنایت شما، یک بیمارستان تخصصی ویژه بانوان باشد.

بیمارستان جمکران به بیمارستان تخصصی ویژه بانوان تبدیل شود

سلامت نیوز:وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: اگر موافق باشید بیمارستان جمکران با عنایت شما، یک بیمارستان تخصصی ویژه بانوان باشد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن هاشمی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، با ابلاغ سلام رئیس جمهور به این مرجع تقلید افزود: این اقدام مهم، فعالیت بسیار ارزشمندی است که در دنیا نیز دنبال می شود.


گفتنی است آیت الله العظمی مکارم از این پیشنهاد استقبال و موافقت کرد.

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح بیمارستان فرقانی (امروز) پس از 20 سال، گفت: درحال حاضر 1200 تخت بیمارستانی در قم وجود دارد درحالی که باید 2500 تخت بیمارستانی داشته باشیم.

به گفته وی؛ در دولت یازدهم، 800 تخت بیماستان تحویل مردم می شود که امروز 350 تخت و مابقی با حضور ظرفیت های خیرین و.. ساخته می‌شود.

وزیربهداشت بیان کرد: با همتی که شما(آیت الله العظمی مکارم) انجام داده اید، بیمارستان مناسبی در جمکران ساخته می شود؛ اگر این واحد و بیمارستان پردیسان به اتمام برسد ظرفیت بسیار خوبی در استان شکل می گیرد.

وی گفت: فعالیتهای بسیار خوبی در عرصه بهداشتی انجام شده است؛ به ازای هر 3هزار نفر یک مرکز سلامت وجود دارد. بیمارستان ها نوسازی شده است و علاوه بر ظاهر بیمارستان ها و سلامت بیماران، زمینه های بسیار خوبی در استان و کل کشور انجام شده است.


هاشمی گفت: بخش‌هایی چون سلامت از جمله بخش های هزینه بر است که دولت ها همیشه با مشکلات بسیاری برای حل مشکلات آنها دارند ولی در این دولت عنایت خاصی روی این مساله وجود دارد؛ رئیس جمهور مهمترین بخش هزینه ای یارانه ها را در بخش سلامت می دانند.


وی افزود: امام راحل تلاش بسیاری در دو بخش وحدت حوزه و دانشگاه و سرعت بخشیدن در تحقق انقلاب اسلامی و برپایی جمهوری اسلامی و همچنین رابطه دولت و ملت داشتند؛ دولت برآمده از ملت است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کردند که از همه دولتها حمایت کرده‌ام.


وزیربهداشت بیان کرد: ممکن است از آن سوی دستهای پنهانی باشد که این دو عرصه کمرنگ شود و کارها پیش نرود؛ در ماه های نزدیک به انتخابات رفتارهایی در رسانه های مکتوب و مجازی و حتی رسمی که در اختیار نهادهای ارزشمند هستند حرکات خلاف انصاف و شرع انجام می دهند.

وی گفت: حکم رئیس جمهور با تنفیذ رهبری انجام می شود و وزراء نیز حق نظارت و استیضاح وزراء را دارند و به راحتی می توان با هر حرکت نامناسبی برخورد کرد ولی این همه هجمه معنی ندارد و قطعا خارج از انصاف است، متاسفانه برخی به دلیل اینکه با دولت و برخی اشخاص مخالف هستند متاسفانه با اصل مقابله می کنند.


وی تصریح کرد: 11 میلیارد تومان از بیمه طلبکاریم و همین میزان به مردم بدهکاریم؛ امروزه پزشکان متخصصی داریم که در سخت ترین شرایط مشغول به کار هستند ولی هنوز مشکلات مالی آنها حل نشده است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha