مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خاش گفت: قاچاق انسان در محور خاش – سراوان 33 کشته و مجروح برجای گذاشت.

عکس/قاچاق انسان در جاده خاش- سراوان 10 نفر را کُشت

سلامت نیوز: مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خاش گفت: قاچاق انسان در محور خاش – سراوان 33 کشته و مجروح برجای گذاشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، علیرضا سرگزی  اظهار كرد: برخورد دو دستگاه خودروی تویوتا حامل اتباع خارجی غیر مجاز در کیلومتر 30 محور خاش به سراوان(دوراهی گرنچین – جاده قدیم سراوان) 10 نفر كشته كه تعدادی در سرصحنه و برخی نیز در بیمارستان جان باختند و همچنین 23 نفر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه در این حادثه مجروحین به بیمارستان امام خمینی (‌ره) خاش انتقال یافتند، تصریح كرد: از مجموع تعداد زخمی ها، 13 نفر ایرانی و 20 نفر افغانی و از مجموع فوتی ها، 3 نفر ایرانی و 7 نفر افغانی بودند.

سرگزی خاطرنشان كرد: در این حادثه بلافاصله 5 دستگاه آمبولانس از دوراهی ایرندگان، دشت رباط، شهری خاش و شهری سه راهی به محل حادثه اعزام و مصدومین را به بیمارستان امام خمینی (ره) خاش منتقل شدند.

وی با بیان اینكه تلاش نیروهای امدادی برای کمک به سانحه دیدگان حدود یك ساعت و نیم به طول انجامید، گفت: اورژانس فوریت های 115 در هر شرایط و زمانی در جهت به حادثه‌دیدگان آمادگی دارد و در کمترین زمان ممکن در امر خدمات درمانی اقدام کرده است
 
علت حادثه سرعت غیرمجاز راننده وانت تویوتا حامل اتباع بیگانه غیرمجاز

رییس پلیس راه شهرستان خاش گفت: علت حادثه سرعت غیرمجاز راننده وانت تویوتا حامل اتباع بیگانه غیرمجاز بوده است كه به صورت شاخ به شاخ با یكدیگر برخورد كردند.

سروان یوسفی تصریح كرد: رعایت نكردن حق تقدم، خستگی و خواب آلودگی راننده، برخورد وسیله نقلیه با عابرپیاده، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و غیره در صدر علل بروز حوادث رانندگی در جاده‌های کشور است.

موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی استان و هم مرز بودن با کشورهای افغانستان و پاکستان سبب گسترش قاچاق اتباع بیگانه به خصوص در محورهای جنوب این استان شده است.

قاچاقچیان برای فرار از چنگال قانون با خودروهای حامل انسان که معمولا وانت تویوتا است با سرعت های غیرمجاز در محورهای منتهی به مرز تردد می کنند که هراز گاهی منجر به حوادث تلخ می شود.

سالانه دهها نفر از هم وطنان ما در جاده های مواصلاتی خاش به دلیل تردد قاچاقچیان انسان نابود و سرمایه هایشان از دست می رود و از لحاظ مالی و عاطفی خسارتهای فراوانی به هم وطنان ما وارد می آید که جبران آنها غیرممکن است و نبود جاده های ناامن و غیراستاندارد از عوامل اصلی رخ داد حوادث ناگوار در جاده های مواصلاتی خاش هستند که ضرورت دارد دولت برای رفع این معضلات هر چه سریعتر تدبیر کند.

تصادف خودرویی که قاچاق انسان می کرد

تصادف خودرویی که قاچاق انسان می کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha