جلاس همكاری‌های منطقه‌ای گروه 5 در حوزه بهداشت و درمان با حضور كشورهای افغانستان، پاكستان، عراق و تركیه شهریور ماه در ایران برگزار می‌شود.

اجلاس گروه 5 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود
دكتر محمدحسین نیكنام قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل با اعلام این خبر در گفتگو با وب‌دا گفت: ثبات دستاوردهای منطقه‌ای در حوزه نظام سلامت، ضرورت همكاری با همسایگان را روز بروز افزایش می‌دهد. بنابراین در حوزه بیماری‌های مسری شهریور ماه اولین اجلاس گروه 5 كه شامل ایران و همسایگان شرقی و غربی آنست در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: ایده برگزاری این اجلاس بدنبال رایزنی‌های وزیر بهداشت كشورمان با كشورهای همسایه در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در ژنو و استقبال كشورهای همسایه از آن شكل گرفت.
نیكنام با اشاره به رایزنی‌های متعدد ایران با كشورهای مختلف جهان در حوزه سلامت طی ده ماه گذشته اظهار داشت: در این مدت 5 فعالیت از 12 فعالیت حوزه نظام سلامت كشورهای عضو اكو در ایران انجام شده كه آخرین آن برگزاری كارگاه دارویی با حضور تمامی اعضای اكو در كشورمان بود.
 
برگزاری اجلاس وزرای بهداشت آفریقایی در دی ماه
وی در ادامه رایزنی‌های كشورمان با كشورهای افریقایی در حوزه سلامت را مورد تاكید قرار داد و گفت: در این راستا اجلاس هم‌اندیشی وزرای بهداشت كشورهای آفریقایی با وزیر بهداشت كشورمان نیز دی ماه سال جاری در ایران برگزار خواهد شد.
وی لزوم تعامل بیشتر بین وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه برای گسترش دیپلماسی سلامت را خاطرنشان كرد و بیان داشت: ایران در حوزه نظام سلامت پس از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشته و حرفهای زیادی برای گفتن در عرصه بین‌الملل دارد كه ورود به این عرصه همكاری تنگاتنگ دو وزارتخانه بهداشت و امور خارجه را می‌طلبد.
وی افزود: خوشبختانه حضور وزیر امور خارجه در اجلاس شصت و چهارم رؤسای دانشگاه‌ها فرصت مغتنمی بود تا در این زمینه به تبادل نظر بپردازیم.
نیكنام با اشاره به اینكه در بسیاری از كشورها برای گسترش دیپلماسی سلامت یك مقام مسئول در حد مدیر كل یا حتی معاون وزیر در وزارت امور خارجه منصوب شده است گفت: انجام اقدام مشابه در وزارت امور خارجه كشورمان علاوه بر ایجاد فرصت برای وزارت بهداشت برای ورود به این عرصه، فرصت‌های جدید دیپلماسی را نیز برای وزارت امور خارجه كشورمان فراهم می‌آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha