بدون اغراق است اگر بگوییم: مواد غذایی نجات بخش زندگی ما هستند. همانطور که انتخاب رژیم های غذایی غلط همراه با قندها و جربیها، نمک، گوشت بیش از حد و کربوهیدرات های تصفیه شده، می توانند ایجاد کننده فجایع بهداشتی باشند، پیروی از عادات غذایی سالم، دفع کننده افزایش وزن، دیابت، بیماری های قلبی و حتی بسیاری از سرطان ها است.

متخصصان تغذیه، کدام عادات غذایی سالم را دارند؟

سلامت نیوز:بدون اغراق است اگر بگوییم: مواد غذایی نجات بخش زندگی ما هستند. همانطور که انتخاب رژیم های غذایی غلط همراه با قندها و جربیها، نمک، گوشت بیش از حد و کربوهیدرات های تصفیه شده، می توانند ایجاد کننده فجایع بهداشتی باشند، پیروی از عادات غذایی سالم، دفع کننده افزایش وزن، دیابت، بیماری های قلبی و حتی بسیاری از سرطان ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،در اینجا سالم ترین غذاهایی که متخصصان تغذیه مصرف می کنند و خوردن آنها را به دیگران نیز توصیه می نمایند، معرفی شده است:

لوبیا: سرشار از آنتی اکسیدان ها، پروتئین و فیبر است و مصرف آن منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و حتی چاقی می شود. فیبر بالای لویا یک سم زدای طبیعی محسوب می شود و پایین آورنده کلسترول است.

چای سبز: سرشار از آنتی اکسیدان قوی به نام کاتجین است و مطالعات نشان داده مصرف منظم آن منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، معده، ریه و پروستات می شود.

انار: غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه بعلاوه مواد معدنی مانند روی و مس برای حمایت از ایمنی بدن، پایین آوردن کلسترول و محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی است.

سبزیجات تیره رنگ: کلم بروکلی، با سولفورافان لود شده است؛ ترکیبی که در برابر انواع خاصی از سرطان یا عود برخی سرطان ها محافظت ایجاد می کند. سبزیجات تیره رنگ حاوی ویتامین کا و لوتئین هستند. لوتئین یک کاروتنوئید است که منجر به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا می شود. مصرف سبزیجات تیره رنگ برای حفظ سلامت قلب نیز مفید است. مصرف فقط یک وعده سبزی خام در روز، خطر ابتلا به حمله قلبی را تا 23 درصد کاهش می دهد.

زغال اخته: در میان انواع توت ها، این میوه حاوی بالاترین دوز آنتوسیانین ها است؛ آنتی اکسیدانی قوی که منجر به دفع انواع سرطان ها می شود. مصرف فقط یک فنجان زغال اخته در هفته، خطر ابتل به دیابت را تا 23 درصد کاهش می دهد.

تخم مرغ: مصرف این ماده غذایی در هنگام وعده صبحانه باعث تولید انتقال دهنده های عصبی دوپامین، نوراپی نفرین و اپی نفرین می شود و سطح هوشیاری، انرژی و خلق و خوی را افزایش می دهد. تخم مرغ همچنین غنی از کولین است؛ نوعی ویتامین ب که برای عملکرد سلولی مناسب، اجباری است. تخم مرغ حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سلامت قلب است.

کفیر: سرشار از پروتئین، کلسیم و پروبیوتیک ها برای افزایش باکتری های سالم روده است. نوشیدنی های حاوی پروبیوتیک منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن، و کاهش وزن می شوند.

سالمون وحشی: این نوع ماهی دوز بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 برای بهبود وضعیت خلق و خوی و حفظ سلامت پوست است. مصرف فقط یک وعده ماهی قزل آلای وحشی در هفته راه خوبی برای تامین ویتامین دی و حفظ سلامت استخوان ها است.

سیب: این میوه محبوب سرشار از فیبر محلول برای کاهش کلسترول است و آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث سرکوب التهاب در بدن می شوند. مطالعات نشان داده که مصرف یک عدد سیب تنها 15 دقیقه قبل از غذا، میزان کالری دریافتی را تا 15 درصد کاهش می دهد.

آجیل: انواع آجیل غنی از ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا 3 برای بهبود سلامت مغز، کاهش وزن، و حفظ سلامت پوست هستند.

روغن نارگیل: یک منبع سالم چربی با زنجیره متوسط است که مصرف آن موجب کمک به تقویت سوخت و ساز بدن می شود و برای حفظ سلامت قلب مفید است. خواص مصرف روغن نارگیل برای کاهش تشنج، حفظ سلامت پوست، بهبود سلامت دستگاه گوارش و افزایش ایمنی بدن شناخته شده است.

آووکادو: چربی و فیبر موجود در آن منجر به سرکوب اشتها شده و از پرخوری جلوگیری می کند. ثابت شده که مصرف تنها نیمی از آووکادو باعث افزایش هورمون لپتین می شود؛ هورمونی که احساس سیری را تقویت می کند.

قهوه: یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی است و مطالعات نشان داده، مصرف منظم این نوشیدنی منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان کبد تهاجمی میشود. کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

انبه: سرشار از ویتامین هایEو آ است و مطالعات نشان داده مصرف منظم آن منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha