عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نسخه‌ دارویی الکترونیکی میزان مصرف و تجویز دارو را کنترل می‌کند، گفت: بدون شک اجرایی شدن آن نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها است.

نسخه‌ دارویی الکترونیکی میزان مصرف و تجویز دارو را کنترل می‌کند

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نسخه‌ دارویی الکترونیکی میزان مصرف و تجویز دارو را کنترل می‌کند، گفت: بدون شک اجرایی شدن آن نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،همایون هاشمی درباره انعقاد تفاهمنامه بین وزارتخانه های بهداشت و ارتباطات برای راه‌اندازی نسخه های دارویی الکترونیکی، افزود: بدون شک راه اندازی نسخه های دارویی الکترونیکی نیازمند فراهم ساختن زیرساخت‌ها است که با انجام آن می توان به طور کامل این طرح را راه اندازی کرد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هنوز وضعیت راهنمای بالینی و نظام ارجاع مشخص نشده و تا زمانی که نتوانیم راهکاری برای تدوین آن در نظر بگیریم نخواهیم توانست به درستی نسخه های دارویی الکترونیکی را راه‌اندازی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: واقعیت آن است در شرایطی که روستاها از خدمات آی تی بهره مند نیست چگونه امکان راه اندازی نسخه های دارویی الکترونیکی را فراهم خواهیم کرد لذا به نظر می رسد هنوز ظرفیت اجرای طرح مذکور فراهم نیست.

وی یادآور شد: قبل از اجرای نسخه های دارویی الکترونیکی لازم است بیمه ها روی شفاف سازی، کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها برنامه ریزی را انجام دهند تا با چابک سازی نظام پرداخت و دریافت شرایط برای اجرای این طرح فراهم شود.

هاشمی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که نسخه الکترونیکی دارای مزایای زیادی است از جمله آنکه در هزینه ها صرفه جویی زیادی می‌کند از سویی دیگر با این سیستم هوشمند می توان از ورود داروهای معیوب و نامرغوب جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح در کشورهای پیشرفته اجرایی شده است و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است چراکه این طرح می تواند میزان مصرف و تجویز دارو را نیز کنترل کند که بدون شک اجرایی شدن آن نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha