سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مخالفت با کاهش یارانه دارو در لایحه بودجه ۹۶، از اختصاص مالیات کالاهای آسیب‌رسان همچون سیگار به صندوق فولاد انتقاد کرد.

کاهش یارانه دارو پذیرفتنی نیست/ انتقاد از اختصاص مالیات سیگار به صندوق فولاد در بودجه ۹۶

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مخالفت با کاهش یارانه دارو در لایحه بودجه ۹۶، از اختصاص مالیات کالاهای آسیب‌رسان همچون سیگار به صندوق فولاد انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدنعیم امینی‌فرد در واکنش به اظهارات رئیس سازمان غذا ودارو مبنی بر کاهش 5 درصدی یارانه دارو در لایحه بودجه سال 96، گفت: یارانه دارو باید جهت‌گیری مناسب و علمی داشته باشد در واقع به طور خام یارانه دارو نباید مصرف شود بلکه باید برای داروهایی که جنبه حیاتی‌تر داشته و با حوزه پیشگیری و بهداشت یا بیماری‌های صعب‌العلاج مرتبط است، هزینه شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر اقدام که جهت پوشش بیشتر خانوارهای ایرانی در ارتباط با دارو باشد مورد استقبال مجلس است، تصریح کرد: رئیس سازمان غذا و دارو باید در مورد کاهش 5 درصدی یارانه دارو توضیحاتی را به نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان ارائه دهد.

وی ضمن تاکید بر مخالفت با کاهش منابع سلامت، افزود: در شرایط کنونی درصدی از سرانه تولید ناخالص ملی برای بخش بهداشت و درمان در نظر گرفته‌ایم، طرح تحول سلامت نیز اجرا شده اما در حوزه بهداشت و درمان همچنان نسبت به کشورهای منطقه وضعیت خوبی نداریم.

امینی‌فرد گفت: الزامات کاهش یارانه دارو باید بررسی شود اما نباید منابع اقلام اساسی خانوارهای ایرانی مانند دارو به خصوص داروی بیماران صعب‌العلاج کاهش پیدا کند، این منابع باید به نحوی مدیریت شود، بنابراین در مجلس ضمن بررسی یارانه دارو تلاش خواهیم کرد اعتبارات بخش سلامت را افزایش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه بخش دیگری از لایحه بودجه 96 درمورد کاهش منابع سلامت را یادآور شد و گفت: در این لایحه دولت پیش‌بینی کرده تا مالیات کالاهای آسیب‌رسانی چون سیگار به صندوق فولاد اختصاص یابد در حالی که پیش‌ از این به حوزه سلامت تخصیص داده می‌شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: صندوق بیمه فولاد باید جهت تامین منابع راهکارهای خود را بررسی کند، از این رو موضوع را با معاونت امور اجتماعی سازمان برنامه وبودجه در میان گذاشته‌ایم و درتلاشیم تا منابع سلامت را بر اساس تکلیفمان حراست کرده ضمن آنکه منابع جدیدی نیز برای آن تعریف کنیم.

 رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو از کاهش پنج درصدی یارانه دارو در بودجه سال ۹۶ خبر داد و گفت: این کاهش ۵ درصدی تاثیر زیادی در ادامه حمایت‌مان از بیماران نخواهد داشت و آن را با صرفه‌جویی جبران می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha