دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 201249

رهایی از تتوهای قدیمی با روش جدید

سلامت نیوز-*دکتر افشین جویلی:


به گزارش سلامت نیوز، یکی  از کاربران روزنامه ایران نوشته است: چند سال پیش به خاطر ریزش موهای ابروهایم تتو انجام دادم، اما حالا با گذشت زمان از آن خسته شده‌ام. اطرافیان می‌گویند راهی برای پاک کردن آنها وجود ندارد. می‌خواستم بپرسم از چه روشی می‌توان برای خلاصی از آن استفاده کرد و آیا روشی علمی وجود دارد که کم خطر باشد و مشکلی بعد از آن به وجود نیاید؟ در ضمن من از عارضه «ویتیلیگو» یا همان پیسی هم رنج می‌برم می‌توانید برای از بین بردن این لک‌های آزاردهنده هم کمکم کنید؟

پاسخ:
مشکل شما، مشکل افراد بسیاری است که تتو انجام می‌دهند. پاک کردن تتو در بسیاری موارد سخت و غیرممکن می‌شود؛ اما خوشبختانه امروزه روشی به نام «میکروپیگمنتیشن»(micro pigmentation) یا همان کاشت رنگدانه در پوست به کمک پزشکان آمده است. با این روش می‌توانید تتوی قبلی را پاک کنید و فرم دلخواهتان را به ابرو بدهید. البته همین روش برای از بین بردن لکه‌هایی هم که بر اثر بیماری ویتیلیگو (برص- پیسی) روی پوست شما وجود دارد، به کار می‌رود.

استفاده از رنگ‌های بیولوژیک  بر اساس استانداردهای پزشکی شما را از هرگونه خطر احتمالی مصون می‌دارد. عمر مفید میکروپیگمنتیشن
 2 تا 5 سال است. این روش برای ماسکه کردن جای بخیه در نواحی مختلف بدن از جمله محل سزارین، تقارن دهی به لب در مبتلایان به لب شکری، افرادی که ماه گرفتگی در قسمت‌های مختلف پوست دارند و موارد دیگری از این دست به کار می‌رود. البته باید دقت داشته باشید که حتماً برای انجام این کار به پزشکان زبده و دوره دیده در این خصوص مراجعه کنید وگرنه با مخاطرات احتمالی جبران‌ناپذیر مواجه خواهید شد.

*متخصص زیبایی

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha