بانوی‌ سزارینی لرستانی در تاریخ 21 آبان 95 برای انجام عمل سزارین به همراه نزدیکانش به بیمارستان فوق تخصصی شفای خرم‌آباد مراجعه می‌کند، اما بدون دیدن قدم نو رسیده‌اش در سپیده دم 27 آبان 95 در بخش مراقبت‌های ویژه برای همیشه چشم از جهان فرو می‌بندد.

مادری که فرزندش را به دنیا آورد و خودش از دنیا رفت

سلامت نیوز:بانوی‌ سزارینی لرستانی در تاریخ 21 آبان 95 برای انجام عمل سزارین به همراه نزدیکانش به بیمارستان فوق تخصصی شفای خرم‌آباد مراجعه می‌کند، اما بدون دیدن قدم نو رسیده‌اش در سپیده دم 27 آبان 95 در بخش مراقبت‌های ویژه برای همیشه چشم از جهان فرو می‌بندد.


به گزارش سلامت نیوز  به نقل از فارس، ماجرا از این قرار است که‌ یک بانوی خرم‌آبادی برای انجام عمل جراحی سزارین به منظور تولد نوگل باغ زندگی‌اش به بیمارستان خصوصی فوق‌تخصصی شفا خرم‌آباد مراجعه می‌کند،‌ اما اندکی پس از تولد نوزاد، سطح هوشیاری خود را از دست می‌دهد.

در این میان اما تلاش کادر درمانی به منظور احیای وی کم اثر جلوه می‌کند، تا این زن جوان به کما برود، اما این پایان کار نیست، چرا که زن جوان چند روز پس از بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مذکور صبح روز گذشته بی‌آنکه فرزند دلبندش را ببیند چشم از جهان فرو می‌بندد تا پرونده وارد مرحله تازه‌ای از رسیدگی شود.

21 آبان 95 مراجعه به بیمارستان

ناهید کارگر سرابی زن جوان 34 ساله اهل خرم‌آباد در مورخ 21 آبان 95 برای انجام عمل سزارین به همراه نزدیکانش به بیمارستان فوق تخصصی شفا این شهر مراجعه و پس از تشکیل پرونده، با نظر موافق پزشک معالج در بخش زنان بستری می‌شود.

22 آبان 95 عمل جراحی سزارین/ ناهید به کما می‌رود

زن جوان باردار پس از انجام آزمایشات لازم در مورخه 22 آبان 95 با نظر موافق متخصص زنان و زایمان پزشک معالج تحت عمل جراحی سزارین قرار می‌گیرد که از این عمل جراحی، تولد یک نوزاد حدوداً چهار کیلوگرمی سالم و از دست رفتن سطح هوشیاری مادر ناهید کارگر سرابی حاصل می‌شود.

3 آذر 95 اعتراض خانواده ناهید و گفت‌وگو با رسانه‌ها

بستگان ناهید کارگر سرابی در تماس با خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان لرستان، موضوع به کما رفتن مادر جوان به دلیل قصور پزشکی عوامل بیمارستان فوق تخصصی شفا خرم‌آباد را رسانه‌ای می‌کنند تا ماجرا ابعاد تازه‌ای به خود بگیرد.

4 آذر 95 جوابیه بیمارستان

روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی شفا خرم‌آباد ضمن رد ادعای قصور پزشکی عوامل این بیمارستان، سابقه بیماری سرطان ناهید کارگر سرابی و ضایعات ناشی از شیمی درمانی وی را علت حادثه عنوان می‌کند.

27 آذر 95 مرگ ناهید و 360 میلیون ریال بدهی به بیمارستان

ناهید بی‌آنکه لحظه‌ای فرزند نورسیده‌اش کیان را در آغوش بگیرد، در سپیده دم 27 آذر 95 در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فوق تخصصی شفا خرم‌آباد چشم از جهان فرو می‌بندد.

طبق گفته خانواده ناهید، بیمارستان شفا به دلیل عدم تمکن مالی در پرداخت هزینه‌های درمانی ناخواسته 360 میلیون ریال از ترخیص پیکر متوفی خودداری می‌کند تا اینکه با وساطت برخی خیرخواهان پس از اخذ تعهد از خانواده کارگر، پیکر بی‌جان ناهید به خانواده داغدارش تحویل داده می‌شود.

28 آذر 95 خاکسپاری

صبح یکشنبه 28 آذر 95 پیکر ناهید کارگرسرابی برای همیشه در قبرستان خضر خرم‌آباد آرام گرفت.

* روایت خانواده بیمار: قصور پزشکی صورت گرفته و مدیریت بیمارستان کادر درمانی و شخص پزشک معالج باید پاسخگو باشند.

ناهید را در شرایطی کاملاً مطلوب و با روحیه‌ای وصف‌ناپذیر تا بیمارستان همراهی کردیم، اما پس از انجام عمل سزارین توسط پزشک بیمارستان شفا، با وجود سلامتی کیان کودک نورسیده متأسفانه ناهید به دلیل آنچه مشکل تنفسی اعلام شد، به کما رفت، از آن روز هرچه تلاش کردیم، نتیجه نداد تا اینکه تصمیم گرفتیم برای احقاق حق خواهر جوانمان موضوع را رسانه‌ای کنیم.

36 روز است که او با سطح هوشیاری پایین در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شفا بستری است و طایفه‌ای نگران وضعیت او و آینده همسر و فرزندش هستند.

از طرفی مسؤولان بیمارستان از پاسخگویی شفاف گریزانند و پاسخ قابل قبولی ارائه نمی‌دهند.

بیمارستان شفا موضوع بیماری و شیمی درمانی ناهید که مربوط به سال‌ها پیش است، را بهانه کرده و علت به کما رفتن را وجود سابقه بیماری در او می‌داند، در حالی که پزشک معالج متخصص زنان و زایمان از پرونده‌های پزشکی گذشته تا حال ناهید مطلع بوده و بر همین اساس دستور بارداری را صادر کرده، در غیراینصورت می‌توانست با تدابیر لازم و هماهنگی با مرجع قضایی، دستور سقط جنین یا هرگونه دستور لازم پزشکی به منظور حفظ جان مادر را صادر کند.

به عقیده ما شخص پزشک متخصص زنان و زایمان، مدیریت بیمارستان شفا و کادر درمانی مرتبط با موضوع در این خصوص قصور کرده‌اند و باید پاسخگو باشند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی شفا: قصور پزشکی کذب است / منتظر اعلام نظر مراجع نظارتی هستیم

روح‌الله فکوری رئیس بیمارستان فوق تخصصی شفا در خصوص کاهش سطح هوشیاری و مرگ ناهید کارگرسرابی پس از انجام عمل سزارین گفت: این بیمار به دلیل سزارین جان خود را از دست نداده است.

فکوری عنوان کرد: خانم کارگرسرابی سال‌ها پیش مبتلا به سرطان غدد لنفاوی بوده، شیمی درمانی شده، حدود 20 جلسه رادیوتراپی شده، کم کاری غده تیروئید داشته و در نهایت درمان شده که البته کم کاری غده تیروئید و انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد، اما در نهایت به طور قاطع عرض می‌کنم که دلیل مرگ این بیمار انجام عمل سزارین نیست.

وی در تشریح این حادثه گفت: تمام مراحل عمل سزارین این بیمار به طور دقیق انجام شده و قصوری صورت نگرفته؛ تا جایی که یک نوزاد سالم با وزن چهار کیلوگرم تحویل مادر و خانواده‌اش می‌شود، چند ساعت پس از ریکاوری بیمار دچار تنگی نفس می‌شود، بلافاصله متخصص داخلی و متخصص بیهوشی بر بالین بیمار حاضر می‌شوند و اقدامات لازم انجام گرفته و بیمار پس از بهبودی کامل ترخیص می‌شود.

یک یا دو روز بعد از ترخیص، بیمار مجدداً دچار عارضه تنفسی می‌شود که پس از مراجعه به بیمارستان به قید فوریت به بخش (آی.سی.یو) منتقل و در همان لحظه چهار پزشک متخصص و فوق تخصص بر بالین وی حاضر می‌شوند و زن جوان تحت درمان قرار می‌گیرد.

چگونه می‌شود، یک بیمار تحت نظر چهار پزشک متخصص و فوق تخصص قرار بگیرد و بعد عنوان شود که بیمارستان و کادر درمانی قصور کرده‌اند؟!

این پرونده باید بررسی شود، اگر بیمارستان یا کادر درمانی، اعم از پزشک و پرستار و ... قصوری کرده‌اند، باید طبق قانون با آنان برخورد شود و اگر دستگاه‌های نظارتی تشخیص دهند که قصوری صورت نگرفته، باید جفای وارده بر بیمارستان شفا خرم‌آباد جبران شود.

بیمارستان شفا با بیش از 700 پرسنل خدوم، طی مدت 9 سال 11 هزار عمل جراحی سزارین صورت داده، چطور ممکن است که در این یک فقره قصوری صورت گرفته باشد؟!

رئیس بیمارستان فوق تخصصی شفا در پاسخ به این سؤال که چرا پزشک معالج، با وجود ادعای سابقه بیماری متوفی دستور بارداری صادر و نسبت به سقط جنین پیش از تولد اقدام نکرده، گفت: این سؤال را باید از پزشک مربوطه پرسید، اما بنده به عنوان رئیس بیمارستان شفا عرض می‌کنم، به طور کلی یک عملی مثل سزارین باید علت داشته باشد و من با شناختی که از پزشک معالج متوفی دارم، قاطعانه اعلام می‌کنم که ایشان بدون علت عملی انجام نداده‌اند و یقیناً برای انجام عمل سزارین دلایل علمی و کتابی داشته‌اند.

فکوری در پاسخ به این سؤال که چرا بیمارستان به بهانه عدم پرداخت هزینه‌های درمانی 360 میلیون ریال از سوی خانواده کارگر از تحویل پیکر متوفی جهت تدفین خودداری کرده است، تصریح کرد: هیچ قانونی مبنی بر عدم پرداخت هزینه‌های درمانی در صورت مرگ بیمار در کشور نداریم.

این بیمار بیش از یک ماه میهمان مجموعه بیمارستان شفا بوده و بی‌شک انجام اقدامات پزشکی در یک مجموعه خصوصی، مستلزم هزینه‌هایی است، همانگونه که قانون حق شکایت از بیمارستان و تأمین خسارات وارده را برای بیمار در نظر گرفته، بی‌شک اقدام همکاران من در مطالبه مبلغ مذکور از خانواده متوفی نیز کاملاً قانونی است،

وی تبیین کرد: از افکار عمومی می‌خواهم تا از واکنش‌های غیرکارشناسی پرهیز کرده و منتظر نظر دستگاه‌های نظارتی باشند، همه باید در مقابل قوانین جاریه مملکتی تمکین کنیم، در این راستا با توجه به اتفاقات تلخ پیش آمده، من و همکارانم در بیمارستان فوق تخصصی شفا تابع قانون خواهیم بود.

وی در پایان مطرح کرد: مرگ و زندگی دست خداست و کادر درمانی در سراسر جهان وسیله‌ای بیش نیستند، پزشکان ما همه توان خود را به کار می‌گیرند تا بهترین خدمات را ارائه دهند، چگونه یک مجموعه بیمارستانی با کادر درمانی مجرب، حیثیت خود را فدای قصور می‌کند؟! چند روز پیش جوانی که از ناحیه سینه و قلب مورد اصابت دو گلوله مستقیم قرار گرفته بود در همین بیمارستان شفا تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم‌اکنون در شرایط کاملاً مساعدی بسر می‌برد.

این نمونه نشان می‌دهد که ما همه تلاش خود را برای بهبود حال مراجعین انجام می‌دهیم، اما گاهی باید تسلیم خواست خدا شد، چراکه نبض حیات و ممات انسان‌ها در دست خالق است.

28 آذر 95 اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خانواده ‌متوفی معتقدند سهل‌انگاری عوامل بیمارستان باعث وقوع این اتفاق تلخ شده، در حالی که مسؤولان بیمارستان می‌گویند، مادر خرم‌آبادی به دلیل عوارض ناشی از سابقه بیماری قبلی فوت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: شکایت خانواده این مرحوم در 118 برگ مستندات پزشکی به معاونت درمان این دانشگاه و سازمان نظام پزشکی استان ارجاع شده و در حال بررسی است که نتیجه اقدامات صورت گرفته به زودی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha