در راستای تحقق اهداف عالی جامعه اسلامی و تحقق چشم‌انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء سلامت زنان در دستور كار قرار دارد.

ارتقاء سلامت زنان از اهداف چشم‌انداز بیست‌ساله است
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی تهران با بیان این مطلب گفت: برای ارتقاء سلامت همه جانبه زنان در حیطه‌های جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی باید با تمام ظرفیت كوشید تا تفاوتهای بین زیرگروههای مختلف به حداقل برسد.
دكتر لاریجانی با اشاره به رفع عوامل ریشه‌ای مانند فقر اطلاعاتی و فرهنگی گفت: با مدیریت مشاركتی می‌توان توسعه‌ای پایدار در سلامتی زنان ایجاد كرد. به گونه‌ای كه بتوان در پایان زمان چشم‌انداز، شاهد كشوری نمونه در زمینه سلامت زنان با رویكردی بومی، و با تاكید بر ارزشهای ایرانی و اسلامی و اصالت خانواده در سطح منطقه باشیم.
وی ضرورت برنامه‌ریزی برای سلامت زنان را با اهمیت دانسته و گفت: زنان در تربیت نسل جدید جامعه نقش بسیار حساسی دارند و نقش آنها در ارتقاء سلامت روان جامعه تردیدناپذیر است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی تهران بر ارتقاء شاخصهایی چون امید به زندگی، نرخ باسوادی، كیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی در جامعه و خصوصاً در بین زنان به صورت متوازن و مستمر تاكید كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha