سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 201297

دبیر علمی کنگره قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب و غدد، قلب و اعصاب با اشاره به اینکه از دیابت به عنوان سرطان سرخرگ ها یاد می‌شود، گفت: همکاری مشترک متخصصین قلب، مغز و غدد با یکدیگر ضرورت دارد.

سلامت نیوز:دبیر علمی کنگره قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب و غدد، قلب و اعصاب با اشاره به اینکه از دیابت به عنوان سرطان سرخرگ ها یاد می‌شود، گفت: همکاری مشترک متخصصین قلب، مغز و غدد با  یکدیگر ضرورت دارد.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن آترواسکلروز ایران ، دکتر مسعود اسلامی در آستانه ششمین همایش قلب و فناوری های نوین و همایش مشترک قلب و غدد ، قلب و اعصاب اظهارداشت: کنگره مشترک بیمار های قلب و اعصاب ، قلب و غدد چهاردهم و پانزدهم بهمن ماه 95 در تهران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی ، منجر به عوارض مغزی نظیر سکته مغزی شده و یا گاهی بیماری قلبی با علائم عصبی تظاهر می‌کند، گفت: از طرف دیگر نیز بیماری‌های مغز و اعصاب می‌توانند منجر به عوارض قلبی عروقی شوند.


 دبیر علمی کنگره  قلب و فناوری‌های نوین اضافه کرد: بیماری‌های غدد داخلی خصوصا  بیماری‌های تیروئید و دیابت می‌توانند تاثیری شدید و مخرب برسیستم قلبی – عروقی داشته به نحویکه از دیابت به عنوان سرطان سرخرگ ها یاد  می‌کنند.                                                                                                       
اسلامی با اشا ره به اینکه در طی این کنگره متخصصین قلب با متخصصین مغز و اعصاب و غدد سعی می‌کنند که به درک کامل تری از این بیماری ها یا عوارض آنها برسند، افزود: گاهی اوقات داروهایی که برای درمان بیماری های قلبی مصرف می شوند مثلاً مهار کننده بتا می تواند باعث بروز عوارض عصبی نظیر افسردگی و یا عوارض غدد نظیر افزایش قند خون شوند.


وی گفت: بالعکس داروهای غدد مانند لووتیروکسین می تواند باعث تپش قلب شود. از طرف دیگر مصرف برخی از داروهای مغزی می‌تواند باعث نامنظمی‌های شدید قلبی شود . بنابراین همکاری مشترک بین این سه تخصص ضرورت فراوان دارد.
دبیر علمی کنگره  قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب و غدد، قلب و اعصاب  گفت: این کنگره به همت انجمن آترو اسکلروز ایران و با همکاری انجمن نورولوژی و سکته مغزی ایران و انجمن غدد برگزار می‌شود.


اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با درمان های دارویی و غیر دارویی جدید، توانسته‌ایم تا حد بسیاری جلوی عوارض مغزی بیماری های قلبی را بگیریم. برای مثال کنترل مناسب تر فشارخون بالای شریانی نقش بارزی در کاهش سکته های مغزی دارد و استفاده ار روش های الکتروفیزیولوژی و یا داروهای جدید نقش مهمی در جلوگیری از عوارض مغزی نامنظمی های قلبی دارد. از طرف دیگر کنترل دقیق تر قند خون و چربی های خون در بیماران دیابتیک، ریسک عوارض قلبی و مغزی را به طور مشخص می کاهد.


 وی یادآور شد:خوشبختانه داروهای جدید خوراکی پایین آورنده قند خون و انسولین‌های جدید در کنترل قند خون بسیار موثرترند. بارها بیمارانی که با کندی ضربان قلب برای گذاشتن باطری قلب یا همان پیس میکر معرفی شده اند که آزمایشات نشان می دهد که علت کم کاری تیروئید بوده و صرفاً  با مصرف قرص تیروئید  ضربان قلبشان به حد طبیعی افزایش یافته و نیازی به پیس میکر نخواهد بود.


دبیر علمی کنگره  قلب و فناوری‌های نوین همایش مشترک قلب و غدد ، قلب و اعصاب  خاطرنشان کرد: امیدواریم که در آینده شاهد برگزاری کنگره‌های مشترک با همکاران متخصص رشته‌های دیگر مانند سرطان، خون، گوارش، طب ورزشی، بیهوشی و ... باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha