دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود روزانه یک مُشت بسته آجیل مصرف کنند و این مقدار را در اعیاد افزایش ندهند.

روزی یک مشت آجیل بخورید

سلامت نیوز:دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود روزانه یک مُشت بسته آجیل مصرف کنند و این مقدار را در اعیاد افزایش ندهند.

به گارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران درباره فواید و مضرات مصرف آجیل شب یلدا، گفت: آجیل از نظر هرم غذایی در گروه گوشت و جایگزین‌های آن قرار دارد و به دلیل دارا بودن سدیم، پتاسیم و منیزیم بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه چربی موجود در آجیل بسیار مفید است، افزود: اما اگر در مصرف آجیل زیاده‌رویی شود توازن چربی بدن برهم می‌ریزد، بنابراین همواره به افراد توصیه می‌شود روزانه به اندازه یک مُشت بسته آجیل مصرف کنند.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: مصرف زیاد آجیل موجب افزایش فشار خون، چربی خون و کلسترول می‌شود به همین دلیل احتمال بروز بیماری‌های قلبی- عروقی را افزایش می‌دهد.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با تاکید براینکه افراد باید آجیل خام مصرف کنند، یادآور شد: مصرف آجیل‌های شور موجب افزایش فشار خون می‌شود که این مساله خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha