رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجن از فرود بیش از 150 هزار پرنده مهاجر از گونه های آبزی و کنار آبزی در تالاب های چغاخور و گندمان این شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

فرود 150 هزار پرنده مهاجر در تالاب های چهارمحال و بختیاری

سلامت نیوز:  رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجن از فرود بیش از 150 هزار پرنده مهاجر از گونه های آبزی و کنار آبزی در تالاب های چغاخور و گندمان این شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مرتضی منصوری  افزود: با شروع فصل سرما در مناطق سیبری و آسیای میانه، پرندگان مهاجر در مسیر کوچ سالانه خود به سمت مناطق گرمسیر حوزه خلیج فارس وارد آبگیرها و تالاب های این شهرستان می شوند و تا یخبندان تالابها در زیستگاه های این شهرستان می مانند.


وی عمده پرندگان مهاجر را شامل انواع اردک، چنگرکنار آبزی، حواصیل ها و پرستوهای دریایی عنوان کرد و گفت: مهاجرت پرندگان مهاجر در آذرماه امسال به اوج خود رسیده است.


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن در عین حال گفت: برغم شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دیگر استان ها هیچ گونه علائمی از این بیماری در بین پرندگان مهاجر در زیستگاه های این استان مشاهده نشده است.


وی همچنین از استقرار و گشت اکیپ های مشترک حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی در زیستگاه های منطقه خبر داد و گفت: عملیات نظارت بر سلامت و صیانت از پرندگان مهاجر با جدیت در دستور کار قرار دارد.


تالاب های چفاخور و گندمان از جمله تالاب های مطرح کشور است که در ضلع جنوبی شهرستان بروجن و در امتداد کوه کلار در رشته کوه های زاگرس به طرف غرب استان چهارمحال و بختیاری استقرار یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha