تاکید بان کی مون برهمبستگی میان انسان ها در ساختن زندگی شرافتمندانه

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی همبستگی ابنای بشر 20 دسامبر 2016 برابر با 30 آذر ماه جاری برهمبستگی میان انسان ها در ساختن زندگی شرافتمندانه برای همه در یک سیاره سالم تاکید کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیراست:
 
جهان طی دو دهه اخیر به پیشرفت قابل توجهی در توسعه انسانی دست یافته است. شاخص فقردرجهان به بیش از نصف کاهش یافته است. مردم طولانی تر و سالم تر زندگی می کنند و از آموزش بهتری بهره مند می شوند.
علیرغم این پیشرفت ها و سایر دستاوردها، رفاه و کامیابی نصیب همگان نشده است. نابرابری ها، فقر مفرط، بیکاری، محرومیت های اجتماعی و تخریب زیست محیطی بعنوان ویژگی های برجسته جوامع سراسر جهان همچنان وجود دارند. تبعیض و تعصب بعنوان موانع اصلی بر سر راه ایجاد جوامع فراگیر باقی مانده اند. بسیاری از اقشار آسیب پذیر وضعیت خود را در حال بدتر شدن می یابند. صدمات ناشی از تغییرات اقلیمی سنگین ترین لطمات را بر کسانی وارد می آورند که کمترین نقش را در ایجاد این مشکلات دارند.
همبستگی برای جبران این خلاءها در توسعه پایدار ضروری است.
توجه به تک تک افراد، ارتقای سطح رفاه و تضمین فراگیری و برابری، اصول اساسی دستور کار 2030 برای توسعه پایدار، اتخاذ شده توسط رهبران جهان در سپتامبر 2015، و توافقنامه پاریس راجع به تغییرات اقلیمی، اتخاذ شده در دسامبر همان سال، هستند. از آنجائیکه ملت ها کوشش می کنند به تعهداتشان پایبند باشند و به 17 آرمان توسعه پایدار دست یابند، حمایت متقابل بسیار حائز اهمیت خواهد بود. مشکلات جهانی نیازمند راه حل های جمعی است. در هنگام تفرفه پیرامون بسیاری از مسائل کلیدی جهانی، از درگیری مسلحانه گرفته تا مهاجرت اجباری ، مردم نیاز دارند تا به دلایل مشترک به سوی یکدیگر روی آورند نه اینکه با ترس از یکدیگر روی برگردانند.
در روز بین المللی همبستگی ابنای بشر، اجازه دهید بر نقش همبستگی میان انسان ها در ساختن زندگی شرافتمندانه برای همه در یک سیاره سالم تأکید نماییم. باید برای دستیابی به آرمان های توسعه پایدار و تأمین آینده ای که می خواهیم، با یکدیگر تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha