رئیس سازمان نظام پزشکی با اعلام اینکه بودجه ای برای تأمین سلامت در سکونتگاه های غیررسمی دیده نشده است، گفت: طبق آخرین آمار 13 درصد سکونتگاه های غیررسمی در پایتخت وجود دارد.

13درصد سکونتگاه غیررسمی درپایتخت/بودجه ای برای سلامت این نقاط نداریم

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی با اعلام اینکه بودجه ای برای تأمین سلامت در سکونتگاه های غیررسمی دیده نشده است، گفت: طبق آخرین آمار 13 درصد سکونتگاه های غیررسمی در پایتخت وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،علیرضا زالی  با اشاره به سکونتگاه های غیررسمی اظهارداشت: سکونتگاه های غیررسمی که در سال های اخیر در برخی کلانشهرهای کشور ایجاد شده اند مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات حوزه سلامت دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: در حال حاضر سکونتگاه های غیررسمی در برخی از موارد با شهرنشینی معادل شده است و در برخی موارد با حاشیه نشینی معادل نیست که این موضوعات را باید از هم تفکیک کرد.

وی با اشاره به وجود سکونتگاه های غیررسمی در تهران گفت: در آخرین بررسی که شهرداری در پایتخت انجام داد و آمار اولیه آن ارائه شد، 13 درصد در تهران سکونتگاه غیررسمی داریم که این جمعیت به طور الزامی در حاشیه شهر نیستند و دارای مشکلات و آسیب های اجتماعی هستند.

زالی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع سکونتگاه های غیررسمی و توجه به سلامت افرادی که در این مناطق زندگی می کنند، گفت: برای سکونتگاه های غیررسمی نیازمند مدلی هستیم تا با کار کارشناسی و همکاری دستگاه های دیگر از جمله شهرداری تهران به موضوع سکونتگاه های غیررسمی ورود کنیم و از این ظرفیت برای تأمین سلامت جمعیت این سکونتگاه ها استفاده شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: سازمان نظام پزشکی در بحث تأمین سلامت سکونتگاه های غیررسمی به وزارت بهداشت پیشنهاد داده تا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود ضمن اینکه بودجه ای برای سکونتگاه های غیررسمی وجود ندارد و نسبت به این موضوع غفلت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha