رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: برای سال تحصیلی 2017 و 2018 کشورها و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را معرفی کرده ایم و به زودی رشته های مورد تایید برای سال تحصیلی 2018 را نیز اعلام خواهیم کرد.

رشته های مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 2018

سلامت نیوز: رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: برای سال تحصیلی 2017 و 2018 کشورها و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را معرفی کرده ایم و به زودی رشته های مورد تایید برای سال تحصیلی 2018 را نیز اعلام خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،رامتین حدیقی  گفت: تصمیم گیری در رابطه با دانشگاه ها و معرفی دانشگاه های برتر خارجی در قالب طرح تحول سلامت در حوزه آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در هر تصمیم بدون شک خطای انسانی و یا سو گیری های احتمالی مطرح است اما اکنون می توان یکی از افتخارات حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت را در رابطه با اعلام دانشگاه های برتر دنیا دانست.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشخص شدن وضعیت دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند اظهارکرد: با معرفی دانشگاه های مورد تایید، اکنون تکلیف دانشجویانی که می خواهند برای تحصیل به خارج از کشور سفر کنند مشخص شده و دانشجویان بدون مشکل دانشگاه ها را انتخاب می کنند.

حدیقی از تهیه لیست کشورها و دانشگاه های مورد تایید مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت خبرداد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای سال تحصیلی 2017 و 2018 کشورها و دانشگاه های مورد تایید را معرفی کرده ایم.

وی ادامه داد: مقرر شده برای سال تحصیلی 2018 و 2019 به سمت دپارتمان و رشته های مورد تایید رویم تا دانشجویان بدانند کدام دانشگاه ها و رشته ها مورد تایید هستند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ملاک های مطرح جهت تایید مدرک دانش آموختگان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اذعان کرد: ملاک ما کفایت علمی و عملی دانش آموخته است و این کفایت از یک سمت بر اساس کیفیت دانشگاه یا گواهی هایی که دانشگاه ها ارائه می دهد سنجیده می شود یا با آزمون هایی که در داخل کشور از افراد گرفته می شود وضعیت تحصیلی افراد را رصد می کنیم.

حدیقی افزود: اگر کسی دانش آموخته خارج از کشور باشد و برد اروپا و ایالت متحده را داشته یا به عنوان عضو هیئت علمی در یکی از دانشگاه های مورد تایید ما فعالیت کرده باشد، مورد تایید بوده و اینها ملاک های ما برای تایید مدارک به شمار می آیند.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف دانش آموختگان فاقد شرایط مشخص چه خواهد شد؟، گفت: اگر فردی چنین شرایطی را نداشته باشد، یا باید در یک آزمون شرکت کند و پس از آن پیرو نتیجه آزمون خود در یک یا چند مرحله کارورزی حضور پیدا کرده و یا لازم است پایان نامه بنویسد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در رابطه با دانش آموختگان خارج از کشور باید به این اطمینمان برسیم که فرد تحصیل کرده قابلیت فعالیت در کشور را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Morteza ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    2 0
    با سلام با توجه به اینکه این مسئله می‌تونه شرایط زندگی یک شخص رو طی زمان بعدازفارغ التحصیلی و برگشت به کشور مشخص کنه خواهشمندم نسبت به دانشجویانی که از شرایط مالی خوبی برای تحصیل در خارج ازکشور و در کشورهای مطرح برخوردار نیستند و از طرفی هم امکان قبولی در کنکور داخل کشور رو ندارند و می‌خواهند به سمت شغل مورد علاقه روند که این سمت به خاطر نداشتن شرایط مالی مناسب به کشورهای آسیایی نظیر فیلیپین ختم خواهد شد که از نظر شهریه دانشگاهی جایگاه خوبی در بین کشورهای دیگه دارد،اما متاسفانه فقط دانشگاه دولتی آن موردتایید می‌باشد که به حیث ایرانی بودن از پذیرش دادن به ایرانی در مقطع عمومی خودداری میکند،لذا خواهشمندم برای تایید دانشگاهی در خصوص رشته دندانپزشکی اقدام عملی صورت دهید تا شاید مقصدی شود برای آنان که میخواهند به این شغل برسند و آینده ایران رو بهتر بسازند،با تشکر...امید که این اتفاق بیفتد.