انشگاه علوم پزشکی مشهد از نظر علمی در بین 50 هزار دانشگاه جهان رتبه 2300، در بین کل دانشگاههای ایران رتبه هفتم و درمیان دانشگاههای علوم پزشکی کشور رتبه چهارم را بدست آورد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد هفتمین دانشگاه برتر کشور ازنظر علمی
به گزارش سلامت نیوز دکتر محمود شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا ضمن اعلام این خبرگفت: در آخرین رتبه بندی موسسه معتبر اروپایی سنجش رتبه های علمی دانشگاههای جهان در اسپانیا در تاریخ 10 جولای امسال دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بین 50 هزار دانشگاه جهان رتبه دوهزارو سیصدم، درکل دانشگاههای ایران رتبه هفتم و در بین 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور از نظر جایگاه علمی حائز رتبه چهارم شد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی  مشهد هم اکنون در عرصه آموزش و پژوهش و تحقیق و تولید علم، وضعیت مطلوبی داشته و در نقشه سلامت ارائه شده خود به شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، جایگاه خود را « دانشگاه بین المللی برتر درجهان اسلام» در سال 1404 تبیین و تعریف کرده است .
v      افزایش 2 میلیونی زائران خارجی و توجه به توریسم درمانی
وی از افزایش یک میلیون زائر خارجی سالانه کنونی در مشهد به سه میلیون زائر خارجی در برنامه های استان خراسان طی چندسال آینده خبر داد و گفت: این افزایش 2 میلیونی اهمیت توجه به توریسم درمانی را در خراسان رضوی بیش از بیش گوشزد می کند. زیرا هم اکنون با وجود سالانه یک میلیون زائر خارجی در مشهد هم خیل عظیمی از بیماران خارجی برای درمان به بیمارستانهای مشهد مراجعه می کنند.
وی مراجعه این بیماران را از کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس فرصتی برای توسعه گردشگری سلامت اعلام کرد و افزود: در همین راستا هفته گذشته با حضور وزیر بهداشت، سایت زکریای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فضایی به وسعت 132 هکتار به عنوان مرکز گردشگری سلامت در مشهد کلنگ زنی شد.
وی با اشاره به این که این طرح جزو مصوبات دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به خراسان رضوی بود، اظهارداشت: اگر چه اجرای این طرح با تاخیر آغاز شد ولی در نظر گرفتن منطقه ای به این وسعت به عنوان منطقه آزاد ویژه توریسم درمانی و گردشگری سلامت که با حمایت های وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی آغاز شده است، برای توسعه دیپلماسی و گردشگری سلامت بسیار لازم و بجا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha