نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: آب لوله كشی تهران بهترین آب شرب دنیاست و هیچ نگرانی ندارد. در منطقه جنوب غرب تهران نیز كه تا حدی نیترات بالاتر از حد مجاز دارد؛ قرار بود تا رفع مشكل، آب معدنی بین مردم توزیع شود.

نیترات آب در مناطق جنوب غربی تهران بالاتر از حد مجاز است
به گزارش سلامت نیوز شهاب الدین صدر در گفت‌وگو با فارس، افزود: آب شرب لوله كشی تهران از بهترین آبهای آشامیدنی در سطح دنیاست، البته گزارش كارشناسی وزارت بهداشت حاكی از این بود كه میزان نیترات آب چاه‌ها در یكی، دو منطقه از جنوب غربی تهران بالاتر از حد مجاز است اما چون این آب در گردش با آب‌های دیگر مناطق است مشكل چندانی كه باعث نگرانی باشد، ندارد.

وی ادامه داد: در مقایسه با آب كل تهران وضعیت آب این چاه‌ها در جنوب غربی تهران چندان مهم نیست چون گردش عمومی پیدا می‌كند و حتی اگر نیتراتش بالاتر از حد مجاز باشد چون در گردش عمومی قرار می‌گیرد، نیتراتش در حد مجاز و زیر استاندارد می‌شود.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه كرد: كمیته بررسی كننده آب تهران در مجلس نیز بعد از تحقیق در این زمینه اعلام كرد كه حتی اگر آب چاه‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت از نظر میزان نیترات مشكل داشته باشد، در مجموع آب آشامیدنی تهران مشكل خاصی وجود ندارد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: با این وجود مسئله نیترات آب چاه‌ها در دو منطقه در جنوب غربی تهران نیز دنبال می‌شود و دستگاه‌های اجرایی تعهد كردند تا زمان رفع كامل مشكل بین مردم آبهای معدنی بطری شده توزیع كنند تا مردم نگرانی نداشته باشند.

صدر تأكیدكرد: آب شرب تهران به طور كلی مشكل خاصی ندارد و آب لوله كشی شرب تهران یكی از بهترین آب‌های آشامیدنی در دنیاست، مشكل مردم جنوب غرب تهران نیز با توزیع آب بطری معدنی در كوتاه مدت تا زمانی كه مشكل به طور اساسی حل شود، بر طرف خواهدشد، بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha