زاویه‌دار کردن صورت و به شکل قلب درآوردن آن مدت‌هاست از نظر زیبایی و ظرافت مورد توجه افراد قرار گرفته است به گونه‌ای که بسیاری از مراکز و کلینیک‌های زیبایی در خصوص انواع روش‌های این جراحی زیبایی و نتایج حاصل از آن تبلیغات فروان می‌کنند.

زاویه‌دار کردن فک با دست‌کم 10 میلیون/ فریب زنان برای انجام جراحی زیبایی مردانه

سلامت نیوز:زاویه‌دار کردن صورت و به شکل قلب درآوردن آن مدت‌هاست از نظر زیبایی و ظرافت مورد توجه افراد قرار گرفته است به گونه‌ای که بسیاری از مراکز و کلینیک‌های زیبایی در خصوص انواع روش‌های این جراحی زیبایی و نتایج حاصل از آن تبلیغات فروان می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، صورت زاویه‌دار یا بیضی شکل یکی از ویژگی‌های زیبایی مردانه است، زیرا زمانی‌که صورت کشیده و زاویه‌دار باشد چهره فرد باریک‌تر، خوش ظاهر‌تر و جوان‌تر به چشم می‌خورد که این ویژگی‌ها باعث شده برخی از هنرپیشه‌های خارجی نسبت به تغییر زوایای صورت خود اقدام کنند که این امر موجب ترغیب برخی جوانان به انجام این جراحی زیبایی شده است.

اخیرا در فضای مجازی تبلیغاتی در خصوص زاویه‌دار کردن فک در یک جلسه بدون جراحی، درد، خونریزی و دوران نقاهت انجام می‌شود که متاسفانه برخی افراد سود‌جو با توجه به اینکه انجام جراحی‌های زیبایی در خانم‌ها شایع‌تر است بر کسب سود بیشتر در این تبلیغ‌ها عنوان می‌کنند که زاویه‌دار کردن فک یک جراحی زیبایی مختص خانم‌هاست که موجب افزایش جذابیت آنها می‌شود.

زاویه‌دار بودن فک یک ویژگی مردانه است

دکتر حمیدرضا فتحی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در این خصوص گفت: زاویه‌دار کردن فک یک جراحی زیبایی است که به روش‌های مختلف مانند جراحی استخوان، کاشت پروتز و ساکشن چربی صورت امکانپذیر است.

وی افزود: زاویه‌دار کردن صورت موجب افزایش زوایای فک و برجسته‌تر شدن آن می‌شود به همین دلیل صورت کشیده‌‌تر و بیضی‌ شکل دیده می‌شود که این یکی از ویژگی مردانه است.

این عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با تاکید بر اینکه به افراد توصیه می‌شود این جراحی را انجام ندهند، گفت: در بیشتر افراد برای زاویه‌دار کردن فک به کمک جراحی استخوان و کاشت پروتز انجام می‌شود که این روش خطراتی را برای فرد به همراه دارد برای مثال ممکن است پروتز عفونی شود و فرد مجدد مجبور به جراحی و برداشت پروتز شود که این مساله در نهایت موجب بروز اختلال در حرکت فک خواهد شد که علاوه بر این زیبایی فرد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

هزینه عمل زاویه‌دار کرن فک؛ از 10 میلیون تا ...

فتحی زاویه‌دار کردن فک را یکی از جراحی‌های پرهزینه و غیر ضروری دانست و یادآور شد: هزینه جراحی‌های زیبایی در ایران تعرفه مشخصی ندارد اما به صورت میانگین زاویه‌دار کردن فک با روش جراحی و کاشت پروتز حدود 10 میلیون تومان هزینه دارد که البته این مقدار ممکن است بر اساس نوع پروتز بسیار بیشتر شود.

این عضو انجمن جراحی زیبایی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه آیا تبلیغات صورت گرفته در خصوص این جراحی موجب افزایش گرایش جوانان به انجام آن شده است یا خیر، گفت: درخواست آقایان برای انجام این جراحی بسیار محدود است و متاسفانه عمده افرادی که تمایل به انجام این جراحی دارند از اختلال شخصیتی و کمبود اعتماد به‌نفس رنج می‌برند و تمایل دارند چهره ورزشکارانه پیدا کنند البته تعداد محدودی خانم نیز درخواست داشتند که به محض اطلاع از عواقب جراحی و پیدا کردن چهره مردانه از انجام آن منصرف شده‌اند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اینکه برخی از جراحان پلاستیک برای انجام عمل رینوپلاستی (زیبایی بینی) افراد را ترغیب به تغییر زاویه فک و چانه می‌کنند، عنوان کرد: در جراحی زیبایی بینی باید فک‌ها بر روی هم قرار بگیرد زیرا در غیر این‌صورت پس از جراحی چانه بزرگ‌تر به چشم می‌خورد و زیبایی فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد به همین دلیل در افرادی که دچار اختلال تطابق فک هستند توصیه می‌شود با پروتز وضعیت چانه را اصلاح کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود فریب تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی را نخورند زیرا جراحی زاویه‌دار کردن فک بدون جراحی و عوارض همراه نخواهد بود و در ضمن افراد به خاطر داشته باشند این جراحی تنها باید توسط جراحان پلاستیک و زیبایی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha