نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: قطعاً نیترات آب برخی چاه‌های تهران بیش از حد مجاز است اما حدود 6 دستگاه RO برای نیترات زدایی این آبها نصب شده است و برای بررسی دقیق نمونه‌برداری از این چاه‌ها نیز برای تهیه نقشه چاه‌های آلوده آغاز شده است.

نمونه‌برداری از آب چاه‌های جنوب تهران آغاز شد
انوشیروان محسنی بندپی، رئیس كمیته بررسی كننده وضعیت آب شرب تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: برای بررسی دقیق وضع آب شرب جنوب و جنوب غرب تهران كه احتمال آلودگی آن به نیترات بیش ازحد مجاز هست، كار نمونه‌گیری از آب چاه‌ها و تهیه نقشه چاه‌های آلوده با همكاری سازمان آب و فاضلاب تهران آغاز شده است.

وی ادامه داد: بعد از گرفتن نمونه‌ها درست مشابه كاری كه برای بررسی برنج‌های آلوده انجام شد، این نمونه‌ها نیز به صورت علمی و توسط كارشناسان مربوطه بررسی می‌شود و نتیجه این بررسی‌ها به مردم اعلام می‌شود.

نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان آب و فاضلاب آب البته اعلام كرده كه آلودگی در آبها وجود ندارد ما هم اعتماد میكنیم كه آب شرب تهران آلوده نیست اما در صورتی كه آلودگی به نیترات وجود داشته باشد برای نوزادان خطرناك است.

محسنی بندپی افزود: قطعاً میزان نیترات برخی چاه‌های آب جنوب تهران بیش از حد مجاز 50 میلی گرم در لیتر هست اما مسئولان آب و فاضلاب اعلام می‌كنند كه این آب را با مخلوط كردن با آب كم نیترات رقیق می‌كنند و خبر داریم كه 5 یا 6 دستگاه RO كه یون نیترات را از آب جدا می‌كند در جنوب تهران نصب شده است.

وی گفت: اگر گزارش‌های سازمان آب و فاضلاب درست باشد، آبی كه وارد شبكه آب شرب تهران می‌شود نباید نیترات بالاتر از حد مجاز داشته باشد و جای نگرانی نیست اما برای اینكه مطمئن شویم كار نمونه‌برداری و بررسی آب شرب جنوب تهران را شروع كرده‌ایم و نتیجه آن را بعد از بررسی به مردم اعلام می‌كنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha