معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به نهضت توسعه و تحول در سیمای بیمارستان‌ها از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، از اعتباربخشی بیمارستان‌ها بر اساس سنجه‌های جدید از ماه آتی خبر داد.

آغاز اعتبار بخشی بیمارستان‌ها با محوریت "ایمنی بیمار"؛ از بهمن ماه

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به نهضت توسعه و تحول در سیمای بیمارستان‌ها از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، از اعتباربخشی بیمارستان‌ها بر اساس سنجه‌های جدید از ماه آتی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمدآقاجانی افزود: بیمارستان به دلیل ارائه خدمات درمانی، جایگاه ممتازی در حوزه سلامت دارد. بر همین اساس توسعه، ساخت و تحول سیمای بیمارستان‌های کشور نهضت بزرگی بود که در دولت یازدهم رخ داد و جهت ارتقای کیفیت خدمات نیز "اعتبار بخشی امور درمان" در راس اقدامات قرار گرفت. در این بین نسل نوین اعتباربخشی ملی بیمارستان با کمک ۴۰۰ نفر از اساتید این رشته تدوین و از سوی وزارت بهداشت به تمامی بیمارستان‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۹۰۰ سنجه در قالب کتاب مدون به همراه کتاب راهنما تدوین و ارسال شد، افزود: در ۱۰ قطب کشور ۱۰ کارگاه آموزشی برای آموزش و اطلاع رسانی روسا و مدیران بیمارستان‌ها و مدیران پرستاری برگزار شد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: امسال برای اولین بار پس از فراخوان ملی و به منظور تربیت و جذب ارزیابان با تخصص‌های متنوع در حوزه‌های بالینی و مدیریتی، بیش از ۳۰۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند و براساس معیارهای اولیه در مرحله اول آزمون، حدود ۷٠٠ نفر شرکت کردند. ۳۰۰ نفر از این افراد به دنبال موفقیت در آزمون‌های عمومی و اختصاصی و همچنین بر اساس سوابق کاری و تحصیلی، بتدریج در دوره‌های آموزشی ارزیابی اعتباربخشی وارده شده و در صورت کسب آمادگی، عبور از مراحل مصاحبه و آزمون‌های بعدی و احراز صلاحیت‌های فنی به عنوان ارزیابان اعتباربخشی ملی بکارگیری خواهند شد.

وی افزود: خودارزیابی دانشگاه‌ها از ۱۵ دی ماه آغاز می‌شود و اعتباربخشی با محوریت ایمنی بیمار و توجه به حقوق آنها در بهمن ماه انجام خواهد شد.

آقاجانی تاکید کرد: ارتقای کیفیت خدمات سلامت یکی از اهداف سه گانه طرح تحول نظام سلامت است و اعتبار بخشی ملی بیمارستان‌های کشور مهم‌ترین ابزار بهبود کیفیت خدمات و تضمین حقوق بیماران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha