مدیر بخش پژوهش شركت ارتباطات سیار گفت: عمق نفوذ تشعشع الكترومغناطیسی ناشی از گوشی تلفن همراه در كودكان كمتر از10 سال بیش از دو برابر بزرگسالان است.

نفوذ امواج تلفن همراه در كودكان دو برابر بزرگسالان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا «سیدحسن سید موسوی» در همایش «تاثیر امواج ناشی از گوشی تلفن همراه و سایت BTS» در اصفهان افزود: این میزان نفوذ برای كودكان كمتر از پنج سال نیز به بیش از سه برابر می‌رسد.
وی با اشاره به اینكه كودكان به دلیل سیستم عصبی در حال رشد خود و جذب انرژی بیشتر نباید زیاد از تلفن همراه استفاده كنند، اظهارداشت:استفاده ازسرویس پیام كوتاه یا «هندزفری» برای كودكان در این موارد توصیه می‌شود.
این كارشناس بابیان اینكه برای بررسی میزان خطرات احتمالی ناشی ازامواج گوشی تلفن همراه یا سایت‌های BTS باید به دو پارامتر توجه كرد،افزود:یكی از این دو پارامتر«نرخ جذب ویژه» است كه این پارامتر برای گوشی تلفن همراه تعریف شده است.
سید موسوی ادامه داد: حداكثر نرخ جذب ویژه برای گوشی تلفن همراه دو وات بر كیلوگرم تعریف شده است لذا این پارامتر برای گوشی‌های خریداری شده باید كمتر از دو باشد.
به گفته وی،این استاندارد توسط گمرك ایران هنگام واردات گوشی تلفن همراه بررسی می‌شود، هرچند باید توجه كردكه بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار قاچاق هستند و لازم است كه مردم هنگام خرید، این پارامتر را كنترل كنند.
وی پارامتر دوم را «چگالی توان تشعشعی» معرفی كرد و گفت: این پارامتر برای آنتن‌های BTS تعریف شده و بر اساس آن توان جذب شده ناشی از تابش سایت BTS با دور شدن از سایت تا فاصله 50 متری افزایش می‌یابد و بعد از آن شروع به كاهش می‌كند.مدیر بخش پژوهش شركت ارتباطات سیار گفت: مهم‌ترین نتایج تحقیقات علمی درباره تلفن همراه گویای آن است كه میزان تشعشعات میدان‌های فركانس رادیویی تاثیری بر آغاز یا رشد تومور سرطانی، طول عمر انسان، سیستم ایمنی، قلب و خون ندارد.
سیدموسوی افزود: احتمال خطر برای انسان از محل امواج الكترومغناطیسی زمانی به وجود می‌آید كه با استفاده طولانی مدت از وسایل الكترونیكی همراه باشد.
همایش تاثیر امواج ناشی از گوشی تلفن همراه و سایت‌های BTS به همت انجمن مهندسین برق و الكترونیك شاخه اصفهان و شركت مخابرات استان اصفهان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha