عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت لزوم بازنگری قانون مبارزه با قاچاق دارو، گفت: این قانون به حدود ۵۰ سال قبل باز می گردد درحالی که هیچ تلاشی برای اصلاح آن صورت نمی گیرد.

قانون جامع مبارزه با قاچاق دارو به 50 سال قبل باز می‌گردد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت لزوم بازنگری قانون مبارزه با قاچاق دارو، گفت: این قانون به حدود ۵۰ سال قبل باز می گردد درحالی که هیچ تلاشی برای اصلاح آن صورت نمی گیرد.

به گزارش سلامت نیوز، حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه قانون جامع مبارزه با قاچاق دارو به حدود 50 سال قبل باز می گردد، افزود: در این میان جرایمی که در آن زمان پیش بینی شده اکنون بازدارندگی خود را از دست داده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دولت قبل دو مرتبه مسئولان وزارت بهداشت تصمیم گرفتند تا لایحه ای در این زمینه به مجلس ارایه کنند اما این اتفاق صورت نگرفت و لایحه ای به مجلس نرسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در دولت قبل تصمیم گرفته شد از سوی نمایندگان طرحی در زمینه مبارزه با قاچاق دارو به مجلس ارایه شود اما با توجه به اینکه این قانون بیش از 150 ماده داشت، عملا چنین امکانی ازسوی مجلس وجود نداشت.

وی با بیان اینکه انتظار برآن بود تا دولت قبل حداقل مجازات قاچاق دارو را اصلاح می کرد و قوانین مرتبط با آن را مورد بازبینی قرار می داد، یادآور شد: متاسفانه این اقدام صورت نگرفت ضمن آنکه قانون مبارزه با قاچاق موجود بازدارنده نیست و همین عامل سبب سو استفاده بسیاری از قاچاقچیان شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه قاچاق دارو به جهت سودجویی و زیاده خواهی قاچاقچیان است، گفت: پیش تر از این محلاتی چون ناصرخسرو در تهران محل فروش داروهای قاچاق بود که نیروی انتظامی به همراه بازرسان سازمان غذاو ودارو برخورد قاطعی با آنها داشتند، اما با توجه به عدم بازدارندگی این قوانین، دستگاه قضایی هم نمی تواند اتکای کافی به قانون قبلی داشته باشد بر این اساس لازم است دولت فعلی در زمینه بازنگری این قانون لایحه ای به مجلس ارایه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha