درحالیکه ترافیکِ تهران در یک ماه گذشته به یک بحران تبدیل شده، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر اعلام کرد که تغییر رئیس پلیس راهور با «فشار» شهردار تهران، عامل اوضاع نامناسب ترافیکی این روزهای تهران است.

سلامت نیوز: درحالیکه ترافیکِ تهران در یک ماه گذشته به یک بحران تبدیل شده، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر اعلام کرد که تغییر رئیس پلیس راهور با «فشار» شهردار تهران، عامل اوضاع نامناسب ترافیکی این روزهای تهران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انتخاب،درحالیکه ترافیکِ تهران در یک ماه گذشته به یک بحران تبدیل شده، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر اعلام کرد که تغییر رئیس پلیس راهور با «فشار» شهردار تهران، عامل اوضاع نامناسب ترافیکی این روزهای تهران است.

حافظی با انتشار توییتی نوشت: با فشار قالیباف به ناجا، فرمانده پلیس راهور تهران عوض شد.

وی افزود: به دنبال آن، شاهد ترافیک سنگین در شهر تهران در یکماه گذشته هستیم. هدفشان چیست؟

عضو شورای شهر: ترافیک سنگین تهران به خاطر تغییر فرمانده پلیس راهور با فشار قالیباف است

حافظی

ترافیک یک ماهه اخیر شهر تهران عادی نیست

مهندس محسن سرخو ، در سیصد و چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور سردار مهماندار رئیس راهور تهران بزرگ برگزار شد گفت : تمام مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهر تهران طی یک برنامه دراز مدت در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران پیش بینی شده است که در صورت تامین بودجه تا پایان سال 1397اجرایی می شود.

افزایش سهم حمل و نقل عمومی تا 75 درصد از حمل و نقل تهران ، توسعه اتوبوسرانی ، توسعه تاکسیرانی و پیاده راه ها ، و ... از جمله این موارد هستنند ، همچنین با پشتیبانی اخیر بانک شهر ، توسعه مترو نیز سرعت گرفته است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شهر تهران خاطر نشان کرد : تهران به 740 کیلومتر مترو نیاز دارد که 200 کیلومتر از آن برای شهرک های اقماری است که آن هم توسط دولت هزینه و اجرا می شود

سرخو در ادامه با اشاره به صحبت های سردار مهماندار گقت : نکاتی که رئیس محترم راهور تهران مطرح کردند ، شروط  کافی برای ترافیک 1یک ماه اخیر شهر تهران نیستند. نمایشگاه بین المللی و مهمانسرای الهیه که در این 1 ماهه اخیر افتتاح نشده است.

اگر طرز تفکر ما این گونه باشد که با انتقال چنین مکان هایی مشکل ترافیک حل می شود آن گاه باید پارک ها ، بیمارستان ها ، وزارتخانه ها ، سازمان ها ، دانشگاه تهران و حتی شورای شهر را به بیرون از شهر منتقل کنیم تا شهر خلوت شود. چنین مساله ای اصلا موضوعیت ندارد

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران افزود : بنده تاثیر نمایشگاه بین المللی بر ترافیک شهر تهران را رد نمی کنم. همانند اکثر دیگر کشورهای جهان برگزاری نمایشگاه ها در حومه شهرها مساله صحیحی است اما ایجاد مسیر انحرافی در اذهان و انداختن تقصیر تمامی ترافیک شهر تهران به گردن نمایشگاه بین المللی و جند مکان دیگر ، اشتباه است. ترافیک اتوبان آزادگان و بزرگراه شهید باقری در شرق تهران و یا برخی از دیگر معابر ربطی به نمایشگاه ندارند

 بهتر است واقع بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم . ترافیکی که در 1 ماهه اخیر در سطح شهر تهران بوده است عادی نیست ، این ترافیک نه ربطی به نمایشگاه و مهمانسرای خیابان الهیه دارد نه ربطی به زیارت و سیاحت مردم دارد

سرخو تصریح کرد : در این 1 ماهه اخیر ترافیک به صورت مصنوعی ایجاد شده است ، اگر به تعدادی از معابر سطح شهر توجه کنیم می بینبم مسیر تردد خودرو ها کاملا قفل است اما از یک نقطه ای به بعد مسیر کاملا باز می شود و چنین چیزی هیچ توجیهی ندارد، در یکی از این موارد مردم مسیر تقاطع چمران تا میدان تجریش را 2 ساعت و نیم در ترافیک بودند ، مسیری که اگر پیاده طی شود 1 ساعت طول می کشد.

سرخو در پایان تصریح کرد دلیل این ترافیک اخیر برای ما اصلا مشخص نیست و پلیس باید دلیل این شوک ترافیکی را مشخص کند اگر این موضوع نادیده گرفته شود به مسیر انحرافی رفته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha