سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات بیش از 40 تن در پی وقوع آتش‌سوزی در یک برج اداری در بزرگراه نواب خبر داد.

عکس/نجات بیش از 40 تن از حریق در یک برج اداری

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات بیش از 40 تن در پی وقوع آتش‌سوزی در یک برج اداری در بزرگراه نواب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا دراین‌باره گفت: در ساعت 14:50 امروز چهارشنبه حادثه آتش‌سوزی در یک برج اداری و تجاری واقع در بزرگراه نواب، تقاطع خیابان آذربایجان به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی، تانکر آب، تشک نجات و نردبام هیدرولیکی به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره حضور آتش‌نشانان در محل حادثه افزود: آتش نشانان در مدت حدود دو دقیقه در محل حاضر شده و پس از حضور آنان در محل مشاهده شد که حریق در طبقه پنجم یک برج 15 طبقه اداری تجاری رخ داده و درپی آن دود زیادی فضا را در برگرفته بود.

ملکی با بیان اینکه شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات بالایی بود افزود: در این طبقه از این برج چهار  واحد اداری وجود داشت که کاملاً شعله‌ور شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان  آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات نجات و اطفای حریق را آغاز کردند، گفت: یک گروه از آتش نشانان با استفاده از ماسک و تجهیزات تنفسی به طبقات رفته و بیش از  40 نفر از افراد حاضر در این برج را خارج کرده و به محل امن انتقال دادند که 12 نفر از این افراد دچار دود گرفتگی شده و شش نفر دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد:‌ شش تن  از بانوان حاضر در این برج هنگام آتش‌سوزی در لبه پنجره ساختمان در موقعیت خطرناکی قرار داشتند که آتش‌نشانان با استفاده از سه دستگاه نردبام هیدرولیکی نسبت به نجات این افراد اقدام کردند.

وی با اشاره به عملیات گروه دیگر آتش نشانان برای اطفای حریق گفت: عوامل آتش نشانی مدتی بعد اقدام به مهار و اطفای کامل حریق کردند و پس از ایمن‌سازی محل دقایقی پیش به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

تصاویر به دست آمده از این حادثه نشان می‌دهد که حریق در برج گردون رخ داده است.

آتش سوزی برج نواب-95

 

آتش سوزی برج نواب-95

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha