معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، نسبت به تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها انتقاد کرد و گفت: ممکن است با این شرایط، تمام زحمات سه ساله طرح تحول سلامت آسیب ببیند.

آسیب جدی بیمارستان ها از بدهی بیمه ها

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، نسبت به تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها انتقاد کرد و گفت: ممکن است با این شرایط، تمام زحمات سه ساله طرح تحول سلامت آسیب ببیند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در حاشیه سخنرانی در اولین همایش داروسازی بیمارستانی، نسبت به اظهارات مخالفان طرح تحول سلامت که عنوان می کنند اجرای این طرح باعث افزایش هزینه های القایی در بیمارستان ها شده است، واکنش نشان داد و افزود: اصلا چنین حرفی را قبول ندارم و با آمار و ارقام می گویم که این طرح، باعث افزایش هزینه های القایی نشده است.

وی با انتقاد از تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها، گفت: مشکلاتی که بیمه ها از این ناحیه متوجه بیمارستان ها کرده اند، می تواند اثرات مخربی به دنبال داشته باشد.

دیناروند ادامه داد: آثار تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها، باعث شده تمام زحمات ما برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی دچار خدشه شود.

وی افزود: با اکراه می گویم تمام زحمات سه ساله اجرای طرح تحول سلامت ممکن است دچار آسیب جدی بشود، اگر معضل بدهی بیمه ها به بیمارستان ها حل نشود.

معاون وزیر بهداشت گفت: وضعیت موجود به یک نقطه شکننده رسیده و به سختی مدیریت می کنیم و نگران هستیم این زحمات آسیب ببیند.

وی بر حل فوریتی این مشکل تاکید کرد و افزود: اگر زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی در نقطه ای قطع شود، زمان می برد که این زخم، درمان و التیام شود.

دیناروند در ادامه به اظهارات مخالفان طرح تحول سلامت پاسخ داد و گفت: در سال ۹۳، پروتکل ۲۰ قلم داروی پرمصرف به بیمارستان های بزرگ کشور ابلاغ شد و ما توانستیم از این طریق مصرف این قبیل داروها را کنترل و مدیریت کنیم.

وی افزود: مصرف دارو به نرخ واقعی در سه سال گذشته سالانه در حدود ۲ تا ۳ درصد افزایش داشته است، در حالی که دسترسی مردم به دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها در حد ایده آل بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha