گزارش سالانه دفتر جرائم و مواد مخدرسازمان ملل متحد نشان می دهد که 71 در صد از قربانیان قاچاق انسانی را زنان و دخترانی تشکیل می دهند که برای بهره گیری های جنسی و ازدواج های اجباری در جهان بفروش می رسند.

سلامت نیوز: گزارش سالانه دفتر جرائم و مواد مخدرسازمان ملل متحد نشان می دهد که 71 در صد از قربانیان قاچاق انسانی را زنان و دخترانی تشکیل می دهند که برای بهره گیری های جنسی و ازدواج های اجباری در جهان بفروش می رسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دفتر جرائم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در گزارش سالانه این نهاد که روز چهارشنبه منتشر شد اشاره کرده است در حالی که قاچاقچیان انسانی زنان و کودکان زیادی را به منظور استفاده در مواردی نظیر گدایی، ازدواج های اجباری، کلاهبرداری ها و یا بازی در فیلم های قبیحه در بازار های جهان بفروش می رسانند، استفاده های جنسی و کار اجباری در راس بهره برداری هایی هستند که این گروه ها از قربانیان خود می کنند.
یوری فدوتوف مدیر اجرایی این دفتر در این گزارش یاد آور شده است که در حال حاضر 71 در صد از قربانیان این جنایت ها زنان و دختران هستند و 28 در صد از آن ها را کودکان تشکیل می دهند.
وی همچنین اضافه کرده است که 64 در صد از کودکان کشور های آفریقای سیاه و 62 در صد از کودکان آمریکای مرکزی و کارائیب قربانی اینگونه بزهکاری ها واقع می شوند.
فدوتوف در این گزارش به رابطه میان قاچاق انسانی و گروه های مسلح نیز اشاره کرده و نوشته است که گروه های مسلح درگیر در کشور های مختلف بطور معمول به اینگونه قاچاق ها اشتغال داشته و از زنان و دختران قربانی به عنوان بردگان جنسی استفاده کرده و مردان و پسران را به کار اجباری و یا شرکت در در گیری ها وادار می کنند.
این مقام هشدار داده است که بخش قابل ملاحظه ای از این قربانیان اشخاصی هستند که برای فرار از جنگ کشورهای خود را ترک کرده و به امید دستیابی به آرامش می کوشند تا به نقاط امن تر جهان روی بیاورند و به دلیل اضطرار و اجبار حاکم بر زندگی خود به این گونه مهاجرت های خطرناک تن می دهند.
مدیر کل دفتر جرائم و مواد مخدر سازمان ملل در نهایت نوشته است در حالی که 158 کشور جهان اقدام به قاچاق انسان ها را از جمله جرائم سنگین می شناسند با این همه بسیاری از این جرائم به محکومیت های متناسب با جرم منجر نشده و قربانیان آن ها نیز از محافظت کافی در مقابل این بزهکاران برخودار نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha