دست های خشکی زده یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در روزهای سرد سال است. پوست خشک شده نه تنها ممکن است ترک بخورد، پوست پوست شود و یا خون بیاید بلکه با از بین رفتن محافظ روی پوستتان ممکن است در خطر ابتلا به اگزما، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوستی که می توانند بدتر شوند قرار بگیرد.

چگونه در زمستان، دست های خود را نرم و سالم نگه داریم

سلامت نیوز: دست های خشکی زده یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در روزهای سرد سال است. پوست خشک شده نه تنها ممکن است ترک بخورد، پوست پوست شود و یا خون بیاید بلکه با از بین رفتن محافظ روی پوستتان ممکن است در خطر ابتلا به اگزما، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوستی که می توانند بدتر شوند قرار بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، در ادامه می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه طی ماه های سرد سال، دستان خود را سالم نگه دارید.


دستکش بپوشید

اگر هوا آنقدر سرد است که مجبور به پوشیدن کلاه شده اید پس مسلما استفاده از یک جفت دستکش خالی از لطف نیست. سعی کنید از یک جفت دستکش پشمی یا چرمی استفاده کنید، چون این دو می توانند دست ها را به خوبی گرم نگه دارند و جلوی نفوذ باد را بگیرند. اگر می خواهید آدم برفی درست کنید یا برف پارو کنید توصیه می شود از دستکش ضد آب استفاده کنید. هنگام شستن ظرف ها و یا تمیز کردن خانه از دستکش های پلاستیکی استفاده می کنید ولی باید بدانید استفاده از دستکش در فصل زمستان نیز به همین اندازه مهم است.



هر روز از SPF استفاده کنید

با یک ضد آفتاب مرطوب کننده دست های خود را از اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید و یا می توانید از یک لوسین مخصوص دست حاوی SPF استفاده نمایید.



مرطوب کننده، مرطوب کننده، مرطوب کننده

متخصصان پوست به مراجعین خود توصیه می کنند همیشه یک مرطوب کننده کنار خود داشته باشند – در میز، کیف دستی، کشو آشپزخانه یا هر جایی که فکر می کنید به کارتان می آید – استفاده مرتب از مرطوب کننده در طول روز باعث محافظت و التیام پوست می شود.



لایه برداری

بسیاری از مردم به لایه برداری از دست های خود فکر نمی کنند، اما این کار به جدا کردن سلول های مرده از روی پوست کمک می کند. حذف سلول های مرده از روی پوست دست کمک می کند مرطوب کننده بهتر بتواند نفوذ کند. اگر می خواهید ترکیبی دست ساز برای لایه برداری استفاده کنید مقداری روغن نارگیل و شکر را با هم ترکیب کنید و سپس در حرکتی دورانی روی پوست بمالید.



کمتر از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید

استفاده زیاد از ضد عفونی کننده دست می تواند باعث خشکی پوست شود. توصیه می شود از فرمول غیر خشک کننده ای استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده نیز باشد. این نوع ضد عفونی کننده ها برای پوست های حساس مناسب است و می توانید آن را روی مرطوب کننده بزنید.



دست های خود را با صابون مرطوب کننده بشویید

شستشوی مرتب دست با آب گرم و صابون می تواند روغن طبیعی روی پوست را از ین ببرد.
راه حل: به جای صابون معمولی از صابون مرطوب کننده استفاده کنید و مطمئن شوید آب به جای گرم، ولرم باشد.



از خشک کننده های دست پرهیز کنید

برای خشک کردن دست ها به جای استفاده از خشک کننده هایی که با باد گرم کار می کنند از دستمال کاغذی استفاده کنید. این کار باعث می شود پوستتان دچار خشکی نشود.



به لایه ی شاخی بی توجهی نکنید

لایه شاخی و ناخن ها هردو به صورت یکسان مانند جاهای دیگر دست به هوای سرد زمستان حساس هستند. توصیه می شود به روتین روزانه خود نرم کننده کوتیکول اضافه کنید. فرمول این نرم کننده متشکل است از روغن دانه انار و روغن بادام شیرین تا این قسمت پوست را نرم و ترمیم کند.



آخر شب ها به دست های خود برسید

هر شب، کرم مخصوص دست بزنید. اگر پوستتان حساس است می توانید بعد از زدن کرم، دستکش بپوشید تا بیشتر روی پوست بماند. حتی دستکش های نازک مخصوصی هست که حاوی روغن زیتون، روغن دانه انگور و ویتامین E است و می تواند به بهبود و نرمی پوست دست کمک بزرگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha