رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: مشکلات دندان های مردم بدون بیمه حل نمی شود.

مشکلات دندان های ایرانی ها بدون بیمه حل نمی شود

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: مشکلات دندان های مردم بدون بیمه حل نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر باقر شهنی زاده روز پنج شنبه در نشست خبری یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ دی ماه ۹۵ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شود، اظهارداشت: ۳۰ هزار دندانپزشک در کشور فعالیت می کنند که ۷۰ درصد آنها را دندانپزشکان عمومی تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در مراجعه به دندانپزشکان باید بهترین خدمات را دریافت کنند، افزود: این موضوع شامل همه دندانپزشکان عمومی و... می شود.

شهنی زاده با انتقاد از شرکت هایی که همراه با واردات وسایل و دستگاه های دندانپزشکی نسبت به آموزش محصولات خود اقدام می کنند، گفت: متاسفانه برخی از این شرکت ها، آموزش را به تجارت تبدیل کرده اند. در حالی که حوزه اختیارات آموزش باید تعریف شود.

وی تاکید کرد: مشکلات ناشی از تجاری سازی آموزش، دامنگیر گروه پزشکی شده است.

شهنی زاده با عنوان این مطلب که آموزش نباید با تجارت مخلوط شود، افزود: در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد درمان های دندانپزشکی در مطب های خصوصی انجام می شود، در حالی که وظیفه ما این است که آموزش های دندانپزشکی را به جای تجاری سازی، علمی کنیم.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، ادامه داد: وزارت بهداشت وقتی پروانه واردات می دهد، هیچ مجوزی برای آموزش نمی دهد و آموزش، وظیفه دانشکده های دندانپزشکی، انجمن ها و... است.

شهنی زاده در ادامه به وضعیت خدمات دندانپزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: مشکلات دندانی بدون بیمه حل نمی شود.

وی با عنوان این مطلب که اکثریت مردم برای کشیدن دندان به درمانگاه های دندانپزشکی می روند، گفت: افراد کمتری توان مراجعه به مطب دندانپزشکی را دارند.

شهنی زاده با اشاره به حداقل حقوق کارگران که ۹۲۰ هزار تومان است، افزود: نمی توان با این بودجه به مطب دندانپزشکی رفت.

وی همچنین به رقم خط فقر که ۳.۵ میلیون تومان تعیین شده است، اشاره کرد و گفت: با این میزان درآمد هم، مشکلات دندانی وجود خواهد داشت.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با عنوان این مطلب که هزینه های دندانپزشکی بالا نیست، افزود: میزان درآمدها کم است.

شهنی زاده با بیان این مطلب که پروژه بهداشت دهان و دندان تاکنون ۲ تا ۳ بار در کشور اجرا شده است، گفت: متاسفانه این برنامه به کاهش پوسیدگی منجر نشده است.

وی با اشاره به خدمات پیشگیری از پوسیدگی دندان ها برای کودکان ۶ تا ۱۴ ساله، افزود: هر چند این جمعیت کشور تحت پوشش پیشگیری قرار می گیرند، ولی نکته ای که هست اینکه آنها به درمان دندان ها هم نیاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha