معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد: طی 99 سال فعالیت سازمان ثبت احوال و پس از ثبت اولین شناسنامه، تاکنون برای 110 میلیون نفر شناسنامه صادر شده است.

ثبت 110 میلیون شناسنامه طی 99 سال / «امیرعلی» و «فاطمه» در صدر نام‌های انتخابی

سلامت نیوز:معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد: طی 99 سال فعالیت سازمان ثبت احوال و پس از ثبت اولین شناسنامه، تاکنون برای 110 میلیون نفر شناسنامه صادر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،حمید پارسایی، معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال کشور ، با توجه به سوم دی، روز ثبت اولین شناسنامه ایرانی و آغاز به فعالیت این سازمان، گفت: فعالیت سازمان ثبت احوال کشور با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام «فاطمه ایرانی» در تاریخ سوم دی 1297 در تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: از سال 1297 تاکنون برای 110 میلیون نفر در سازمان ثبت احوال سند تشکیل شده است که از این تعداد حدود 28 میلیون نفر فوت کردند، یعنی اکنون حدود 82 میلیون نفر دارای شناسنامه هستند.

پارسایی در ادامه تصریح کرد: سالانه یک میلیون و 500 هزار نوزاد در کشور متولد می‌شود یعنی روزانه برای حدود 4 هزار نوزاد شناسنامه صادر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این سازمان ثبت چهار واقعه حیاتی تولد، مرگ، ازدواج و طلاق را بر عهده دارد. از این رو سازمان ثبت احوال به دلیل در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می‌شود.

پارسایی درباره ترکیب جمعیتی کشور، یادآور شد: سطح موالید دختر و پسر در کشور تقریبا نزدیک به هم است. اکنون ترکیب جمعیتی کشور از حدود 50.4 درصد (پسر/آقا) و 49.6 درصد (دختر/ خانم) تشکیل شده است. یعنی از 80 میلیون و 500 هزار فرد ایرانی حدود 40 میلیون و 600 هزار نفر آقا و 39 میلیون و 900 نفر خانم هستند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و 156 نوزازد متولد شده است که بیش از 592 هزار نوزاد مونث و بیش از 564 مذکر یا پسر هستند.

پارسایی درباره فراوانی نام‌های انتخاب شده، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون امیر علی، محمد، امیر حسین، ابوالفضل و علی جزو پنج نام اول انتخابی برای پسران بوده است.

وی افزود: در دختران نیز فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا و یسنا جزو پنج نام بوده که در صدر انتخاب والدین قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha