موخوره به دنبال ایجاد آسیب شدیدتر ریزش مو از بیشترین دلایل مراجعه بیماران به پزشك است. بنابراین شناخت علل آسیب دیدگی مو و پیشگیری از آنها ضروری است و به همه افراد توصیه می‌شود.

برای درمان موخوره از داروهای شیمیایی استفاده نكنید

دكتر محمد علی نیلفروش زاده در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: موخوره دو یا چند شاخه شدن انتهای موها است كه بسیار شایع است و بیشتر در زنانی كه موهای بلند دارند، ایجاد می‌شود. همچنین موخوره نوعی شكستگی ساقه مو است كه در اثر دستكاری زیاد موها ایجاد می‌شود.

دكتر نیلفروش زاده افزود: از علل مهم موخوره برس یا شانه كشیدن شدید و محكم موهایی است كه در هم فرو رفته‌اند كه حتما باید از این كار اجتناب كرد. به علاوه موخوره زمانی كه ایجاد می‌شود چاره‌ای برای ترمیم آن وجود ندارد و نوك موها كه چند رشته شده است را نمی‌توان بهم چسباند.

وی یادآور شد: هر چند برخی حالت دهنده‌های حاوی پروتئین‌های هیدرولیزه ممكن است به طور موقت تا حدودی آن را ترمیم كند اما پس از گذشت چند ساعت و یا بعد از شستن موها، اثر آنها از بین می‌رود. بنابراین تنها راه درمان موخوره آن است كه موها را از بالای قسمتی كه دچار موخوره شده‌اند، كوتاه كرد كه این كار باعث می‌شود شكاف ایجاده شده در نوك مو به سمت ریشه مو حركت نكند و از بدتر شدن وضعیت پیشگیری كند. از طرفی دیگر، بلند بودن موها در ایجاد موخوره نقش دارد بنابراین افرادی كه زیاد دچار موخوره می‌شوند، بهتر است موهای خود را به طور مرتب كوتاه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha