یک تحقیق جدید نشان می دهد مادرانی که فرزندی با نقص عمده مادرزادی به دنیا می آورند در مقایسه با مادرانی که فرزندشان هنگام تولد بدون نقص است، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می گیرند.

مادران کودکان دارای نقایص شدید عمر کوتاه تری دارند

سلامت نیوز:یک تحقیق جدید نشان می دهد مادرانی که فرزندی با نقص عمده مادرزادی به دنیا می آورند در مقایسه با مادرانی که فرزندشان هنگام تولد بدون نقص است، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این یافته بر مبنای یک مطالعه بر بیش از ۴۵۵ هزار مادر دانمارکی به دست آمده است. برخی کودکانی با نقص در یک یا چند عضو هنگام تولد، شامل مشکلات ژنتیکی مثل قلب یا بیماری های کلیوی یا ناهنجاری های ساختاری مانند شکاف و ترک سقف دهان، به دنیا می آورند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد دنیا آوردن یک کودک همراه با نقص مادرزادی با افزایش خطر مرگ مادر که ناشی از بیماری قلبی یا بیماری تنفسی باشد همراه است. محققان این مطالعه اشاره کردند که بین ۲ تا ۵ درصد از کودکان متولد شده در ایالات متحده و اروپا، دارای یک نقص عمده مادرزادی هستند. اطلاعات این مطالعه توسط دولت دانمارک جمع آوری شده است.

روند مرگ و میر در حدود ۴۱,۵۰۰ مادر دانمارکی که بین سال های ۱۹۷۹ و ۲۰۱۰، کودکی با حداقل یک نقص بزرگ به هنگام تولد به دنیا آورده بودند، محاسبه شد. محققان میزان مرگ و میر آنان را با حدود ۴۱۴ هزار مادر دانمارکی که نوزادانی بدون هیچ نقص هنگام تولد به دنیا آورده بودند، مقایسه کردند. به طور متوسط زنان در زمان زایمان، نزدیک به ۲۹ سال سن ‌داشتند. این تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید مادری که فرزندی با نقص مادرزادی به دنیا می آورد، در ۱۰ سال اول پس از زایمان، در معرض خطر مرگ یک چهارم بیشتر از مرگ ناشی از علل طبیعی قرار دارند.

این تیم تحقیقاتی تاکید کرد که برای افزایش خطر مرگ و میر، احتمالا بسیاری از عوامل گرد هم می آیند مانند مشکلات مالی و استرس شدیدی که هنگام تولد فرزند با نقص مادرزادی رخ می دهد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha