برنامه جهانی غذا امروز توزیع مواد غذایی به 35000 خانواده آسیب دیده از سیل های فاجعه بار در شمال غرب پاکستان، که همچنین نقاطی از کشور همسایه آنها، افغانستان را تحت تاثیر قرارد داده را آغاز کرده است.

اولین توزیع مواد غذایی به قربانیان سیل پاکستان


توزیع مواد غذایی اضطراری در تاریخ یکشنبه به 3000 خانواده های سه تن از بدترین مناطق آسیب دیده - پیشاور ، Nowshera و Charsadda - با کمک شبکه های قوی برنامه جهانی غذا که از سازمان های غیر دولتی در منطقه است، آغاز شد. گزارش می شود باران های موسمی اخیر سنگین ترین  نوع بارش در سالهای اخیربوده است.

ژوزت شیران، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا از مقر این سازمان در رم گفت :"ما عمیقا ناراحت شدیم از شنیدن این که بسیاری از افرادی که در سال های اخیر در رنج وحشتناکی به سر می بردند، در حال حاضر شاهد هستند که زندگیشان را آب با خود می برد "ما در کنار آنها هستیم. برنامه جهانی غذا در حال بسیج کردن همه ی منابع ممکن برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای آنها با سرعت ممکن  است.
در حمایت از تلاش های ملی، برنامه جهانی غذا پاکستان قصد دارد  برای کمک به بیش از 150.000 خانواده در 2 تا 3 ماه آینده امکان دسترسی به مناطق آسیب دیده را بهبود بخشد. با سطحِ آبِ هنوز بالا و بسیاری از پل های کلیدیِ ویران شده، در بسیاری از جاها دسترسی محدودی باقی مانده است. برنامه جهانی غذا در حال کمک به قدرت های مدیریت بحران دولت در مقابله با سوانح در سه ناحیه  از بدترین مناطق آسیب دیده و ارزیابی هوایی مشترک دره پیشاور که روز یکشنبه انجام شد. 
آب سیل هم چنین آسیب قابل توجهی را به انبارهای برنامه جهانی غذا در شمال غرب پاکستان وارد کرده است. اگرچه خیلی زود است که بگوییم، اما برنامه جهانی غذا احتمالا به شدت متضرر می شود، این انبار در منطقه تحت تاثیر سهم قابل توجهی مواد غذاییِ برنامه جهانی غذا برای انجام عملیات در آن سوی مرزها در افغانستان ، و همچنین برای پاکستان نگهداری می شد.

برنامه جهانی غذا در حال حاضر پشتیبانِ بیش از یک میلیون آواره داخلی  با جیره اضطراری در شمال غربی پاکستان ، و همچنین حامی 2.7 میلیون مردم متاثر از بحران است. در حال حاضر پشتیبانی فوری اهدا کنندگان برای ادامه این کار ، در حالی که به سرعت  به استقرار  و  عملیات اضطراری جدید  برای کمک رسانی به قربانیان سیل در نواحی آسیب دیده  نیازمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha