برگزاری جشن تولد در رستوران به سارقان این فرصت را داد تا دست به سرقت بزرگ از خانه میزبان بزنند.

سرقت یک‌‌میلیاردی هنگام جشن تولد

سلامت نیوز: برگزاری جشن تولد در رستوران به سارقان این فرصت را داد تا دست به سرقت بزرگ از خانه میزبان بزنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، اواخر مهر سرقت از خانه‌ای در فرمانیه به کلانتری تجریش اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه، مشخص شد سارق یا سارقان، در زمان غیبت صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش اقدام به سرقت مقدار زیادی طلا و جواهرات، سکه‌های طلا و دیگر اموال باارزش داخل خانه به ارزش تقریبی یک‌ میلیارد تومان کرده و از محل متواری شده‌اند.


 با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با حضور تیم بررسی صحنه سرقت پلیس آگاهی در محل سرقت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند درِ ورودی منزل مال‌باخته از نوع ضدسرقت است اما سارق یا سارقان بدون تخریب وارد ساختمان شده و به احتمال بسیار زیاد، با اطلاع دقیق از محل نگهداری اموال باارزش مال‌باخته، اقدام به سرقت آنها کرده‌اند.


کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده، اطلاع پیدا کردند زمان سرقت با برگزاری جشن تولد دختر مال‌باخته در یکی از رستوران‌های شمال تهران هم‌زمان بوده؛ به‌همین‌دلیل کارآگاهان با درنظر‌گرفتن این فرضیه که احتمالا یکی از اعضای گروه سارقان هم‌زمان با زمان سرقت در مراسم جشن تولد حضور یا از آن اطلاع داشته، به بررسی و تحقیق درباره افراد حاضر در جشن تولد و افراد مرتبط با مال‌باخته و خانواده‌اش پرداختند.


در تحقیقات انجام‌شده، معلوم شد یکی از افراد حاضر در جشن تولد به‌ نام «ابوالفضل»، بدون دعوت مال‌باخته در مراسم جشن تولد دختر او حضور داشت. همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند «ابوالفضل» (٢٧ساله) به عنوان سرایدار در ساختمان محل سکونت مال‌باخته مشغول به‌کار است و علاوه بر آن، به عنوان فرد مورد اعتماد مال‌باخته نیز در شرکت متعلق به مال‌باخته مشغول به‌کار است و به همین دلیل از همه جزئیات زندگی مال‌باخته و اعضای خانواده مال‌باخته، میزان درآمد او و... اطلاعات دقیقی دارد و بنا بر اظهارات مال‌باخته، به‌راحتی به منزل آنها تردد داشته است.  با توجه به احتمال مشارکت «ابوالفضل» در سرقت، کارآگاهان تحقیق از وی را در دستور کار خود قرار دادند. ابوالفضل در تحقیقات اولیه منکر هرگونه مشارکت در سرقت شد، اما در ادامه تحقیقات و با به‌دست‌آمدن فیلم ضبط‌شده از داخل منزل مال‌باخته از وی، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد پیشنهاد و طراحی سرقت به‌وسیله او صورت گرفته و سرقت نیز از سوی عموی وی و چند نفر دیگر از دوستان عمویش انجام شده است. با شناسایی عموی ابوالفضل به‌ نام «یحیی» (٤١ساله) به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان، وی از سوی کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی به انجام سرقت با بهره‌گیری از فیلم تهیه‌شده از منزل مال‌باخته و آموزش‌های داده‌شده به او و همدستانش به‌ نام‌های «روح‌الله. ع» (٣٥ساله) و «هادی. گ» (٢٨ساله) از سوی ابوالفضل به عنوان طراح سرقت، اعتراف کرد.


کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه روح‌الله و هادی در شهرستان نیشابور، با اخذ نیابت قضائی به این شهرستان اعزام شدند و ضمن دستگیری دو متهم دیگر پرونده، در بازرسی از منزل متهمان مقداری از اموال مال‌باخته کشف و توقیف شد؛ درادامه و با شناسایی محل فروش قسمتی از طلا و جواهرات مسروقه، کارآگاهان موفق به کشف و توقیف مقادیر دیگری از اموال مال‌باخته شدند؛ در ادامه و با کشف سوئیچ یدک متعلق به خودرو شخصی مال‌باخته، مشخص شد سارقان قصد داشتند در مرحله بعدی سرقت خود و با استفاده از کلید یدک خودرو، پس از گذشت مدتی، به سرقت خودرو مال‌باخته نیز اقدام کنند. 

متهمان پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهارات خود صراحتا به مشارکت خود در سرقت منزل مال‌باخته اعتراف و بیان کردند: «ابوالفضل با نمایش فیلم تهیه‌شده از داخل منزل و ترسیم دقیق نقشه منزل، کوچک‌ترین جزئیات داخل خانه را به ما نشان داد؛ در چندین روز آموزش از سوی ابوالفضل، دقیقا اطلاع داشتیم اموال باارزش در کدام قسمت منزل قرار دارد و درنهایت با استفاده از کلید تهیه‌شده از منزل مال‌باخته و با وجود ضدسرقت‌بودن درِ منزل، بدون هیچ‌گونه مشکلی وارد خانه شده و سرقت خود را انجام دادیم و از محل خارج شدیم».

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به نگهداری بیش از اندازه اموال باارزش در محل سکونت افراد، بیان کرد: «متأسفانه درحال‌حاضر شاهد هستیم گروهی از شهروندان بدون درنظرگرفتن هشدارهای پلیسی مبنی بر نگهداری‌نکردن بیش از اندازه اموال باارزش در داخل منازل، با نگهداری اموال باارزش خود در داخل منزل زمینه سرقت آسان آنها را به وسیله سارقان با دست خودشان فراهم می‌کنند به‌گونه‌ای که متأسفانه در بسیاری از سرقت‌های منازل شاهد سرقت‌های چند ده‌ میلیون طلا، جواهرات، وجوهات نقد و دیگر اموال باارزش از داخل منازل شهروندان هستیم». سرهنگ یوسف‌وند افزود: «متهمان پرونده با صدور قرار قانونی روانه زندان شده و اموال کشف‌شده از سارقان نیز براساس دستور مقام قضائی به مال‌باخته تحویل داده شد».

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha