مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز یکشنبه آلوده است و در وضعیت هشدار قرار دارد.

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز یکشنبه آلوده است و در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حمید صالحی  با بیان اینکه این وضعیت ناشی از تداوم روند ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد است، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از ایستگاه های سنجش، شاخص کلی کیفیت هوای این شهر در صبح روز جاری 132پی.اس.آی است.


وی با بیان اینکه 14 ایستگاه از مجموع 20 ایستگاه سنجش در این کلانشهر در وضعیت آلوده است، افزود:ایستگاه های لشگر با 171،خیام جنوبی با 158،نخریسی با 152 و خیام شمالی با 151 ایستگاه های آلوده برای کلیه گروه های سنی است.


وی اظهار کرد: همچنین ایستگاه های ماشین ابزار با 148،تقی آباد با 143،الهیه با 130، شهید مفتح و صدف هر یک با 128، سرافرازان و سجاد هر یک با 127،سمزقند با 121، شهید آوینی و امامیه هر یک با 119 پی.اس.آی دیگر ایستگاه های آلوده مشهد را شامل می شوند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به این وضعیت بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.


روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
همچنین این واحد سنجش بین 151 تا 200 پی.اس.آی نشانگر حالت هشدار و آلودگی هوا برای همه سنین با پی.اس.آی بین 200 تا 300 نیز در حالت اضطرار قرار می گیرد و آلودگی بیشتر از 300 وضعیت بحرانی را نشان می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha