قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از 10 سال هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در چه مرحله ای است؟

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از 10 سال هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری  با بیان اینکه جامعه پرستاری سال‌ها به دنبال اجرا شدن قانون خدمات پرستاری هستند، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در 4 تیر سال 86 در مجلس ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این قانون در دولت قبل تا مرحله اجرایی شدن پیش رفت اما در دولت جدید وزارت بهداشت به بررسی این قانون پرداخته است، اظهار داشت: با وجود پیگیری های جامعه پرستاری این قانون اجرا نشده و اختلاف های پرداختی بین پزشکان و پرستاران برطرف نشده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه بهتر بود در اردیبهشت 93 همزمان با اجرا شدن طرح تحول سلامت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز اجرا می شد، تصریح کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به تصویب رسیده است.

شریفی مقدم با بیان اینکه طرح تحول سلامت با کمترین زمان اجرا شده اما قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که با تخصیص منابع اندک نیز امکان اجرایش بود تاکنون اجرایی نشده است، اظهار داشت: در زمان تخصیص بودجه در مرحله اول برنامه در قالب بودجه تعیین می شود که این برنامه ها به سازمان مدیریت ارسال و سپس این سازمان برنامه ها را به دولت تحویل می دهد و دولت در قالب کلی بودجه به مجلس ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه پرستاران در انتظار اجرا شدن این قانون هستند، گفت: عدم پرداخت تعرفه گذاری خدمات پرستاری باعث نارضایتی پرستاران از وزارت بهداشت و بی عدالتی در پرداخت ها شده است که باید کارانه های پرداختی، پزشکان و پرستاران مشخص شود.

به گفته قائم مقام سازمان نظام پرستاری؛ از ماه گذشته موضوع تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری از کمیسیون اجتماعی هیئت دولت به شورای عالی بیمه ارسال شده است.

وی افزود: متاسفانه جهت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 96 بودجه ای به این طرح اختصاص داده نشده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha