یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

هر بار كه هویت پزشكی قلابی آشكار و بازداشت می شود، تصور عمومی به این سمت می رود كه با این بازداشت، دیگر پرونده پزشكان دروغین بسته شده است. اما با گذر زمان بازهم خبر جدیدی مبنی بر به دام افتادن پزشك قلابی جدید منتشر می شود؛ اخباری كه نشان از آشفتگی بازار درمان و سلامت كشور دارد و باید به حال آن یك فكر اساسی كرد.

بازی پزشكان قلابی با جان مردم

سلامت نیوز: هر بار كه هویت پزشكی قلابی آشكار و بازداشت می شود، تصور عمومی به این سمت می رود كه با این بازداشت، دیگر پرونده پزشكان دروغین بسته شده است. اما با گذر زمان بازهم خبر جدیدی مبنی بر به دام افتادن پزشك قلابی جدید منتشر می شود؛ اخباری كه نشان از آشفتگی بازار درمان و سلامت كشور دارد و باید به حال آن یك فكر اساسی كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت «تابناك» در ادامه سریال به دام افتادن پزشكان قلابی كه اتفاقاً بسیاری از آن ها جز پزشكی به كلاهبرداری و سوء استفاده از بیماران نیز مشغول بوده اند، این بار یك پزشك قلابی در شهرستان باستانی شوش واقع در استان خوزستان به دام قانون افتاد؛ پزشكی قلابی كه فعالیت غیر قانونی اش به تأیید مسئولان شهرستان مذكور نیز رسیده است.

 

در همین رابطه «محسن حاذقی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش گفت: این فرد متخلف تحت عنوان پزشک عمومی با کلاهبرداری و سوء استفاده از مدارک پزشکی به صورت پاره وقت اقدام به طبابت می کرد.

 

حاذقی اضافه كرد: فرد مذکور در یک اقدام هماهنگ با مقام قضایی دستگیر شده و برای ادامه بازرسی ، تحقیق و سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

 

مدیر شبكه بهداشت شهرستان شوش در حالی از فعالیت فرد مذكور تحت عنوان پزشك عمومی آن هم برای سال های متمادی خبر می دهد كه سال گذشته نیز در این شهرستان فردی بدون داشتن مدرك پزشكی به فعالیت دندانپزشكی مشغول بود.

 

«عباس نظری» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش نیز در باره دستگیری پزشك قلابی مذكور گفت: با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش شخصی که خود را پزشک معرفی می کرد شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قرار گرفته است.

 

با انتشار خبر مذكور در رسانه ها كه با تأیید دو تن از مسئولان ارشد شهرستانی نیز همراه شد، چند نكته نگران كننده به ذهن خطور می كند.

 

نخست اینكه ملاك ارزیابی و سنجش صحت اطلاعات پزشكان كشور چیست؟ آیا در قرن 21 و در دولتی كه ادعای الكترونیك بودن دارد، سنجش صحت اطلاعات جامعه پزشكی و نظارت مستمر بر فعالیت آن كار سختی است؟

دیگر اینكه هر بار كه خبری از كشف فعالیت یك پزشك قلابی در كشور منتشر شد، متعاقباً نام نیروی انتظامی یا سربازان گمنام امام زمان (عج) كه بازداشت آنها وارد عمل شده اند، مطرح است.

 

بر این اساس از سازمان نظام پزشكی كشور و وزارت بهداشت و دمان كشور باید پرسید، آنها در كشف و شناسایی فعالیت پزشكان قلابی چه نقشی دارند؟ آیا آنها دست به سینه نشسته اند تا سایر نهادهای نظارتی كشور وظیفه نظارتی آنها را نیز متقبل شوند؟

 

گفتنی است: جدا از دو پزشك متقلب شهرستان شوش، در هفته های گذشته خبر بازداشت یك پزشك قلابی در شهرستان مسجد سلیمان كه برای 5 سال در بیمارستان 22 بهمن این شهرستان و یك پزشك قلابی دیگر كه در شهر تهران علاوه بر پزشكی به كلاه برداری مالی از مراجعان نیز مشغول بودند، منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha